Нетната печалба на Unilever NV за второто тримесечие на годината е нараснала с 39% на годишна база до 1,15 млрд. евро, надхвърляйки доста прогнозите на анализаторите, съобщава AP.
Приходите от продажби на холандския производител на потребителски стоки са се повишили с 12,4% до 11,75 млрд. евро. С най-голям дял в тях са продуктите с грижа за тялото (над 30%), а този на сладоледите и напитките е близо 23%.
Анализаторите, запитани от Thomson Reuters очакваха печалба от 1 млрд. евро и продажби за 10,22 млрд. евро.
Сред продуктите на Unilever са чайовете Lipton, сапуните Dove, дезодорантите Rexona и сладоледите Ben & Jerry's.
Kомпанията се опитва да увеличи продажбите си и да завземе по-голям пазарен дял в борбата с големите си конкуренти Procter & Gamble Co. и Nestle SA чрез намаление на цените.
„Резултатите отразяват продължаващите инвестиции в нашите марки, налагането им на нови пазари, успешните иновации и по-добрата реализация на стоките", е заявил главният изпълнителен директор на Unilever Пол Поулмън.
Той очаква слаб икономически растеж, особено в Европа и Северна Америка, и усилване на конкуренцията. Това означава, че фирмата ще срещне трудности с повишаването на цените си дори на фона на очаквания ръст в цените на суровините през втората половина на годината.
„Нашата цел за тази година остава постигането на печеливш обем продажби и солиден паричен поток, както и на устойчиво подобрение в оперативния марж на печалбата“, е казал той.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана