По-малко от 10% от всички проекти за развитието на недвижими имоти в Румъния, които кандидатстват за банково финансиране, са успели да получат финансиране от началото на годината, сочи анализ.
Поради повишената предпазливост на банките, както и строгите изисквания, които имат към проектите, финансиране получават основно малки и средни по мащаб проекти на стойност между 3 и 10 млн. евро, пише Wall-Street.ro, позовавайки се на данни на Colliers International.
Сред изискванията на банките са значително самоучастие от страна на компаниите, но също и предварителни договори за отдаване под наем или продажба на площите, които да гарантират пазарната рентабилност на проекта.
Изданието посочва, че някои румънски банки са започнали разговори със строителните предприемачи в страната в опит да предпазят сектора от рискови инвестиции в неподходящи проекти за имоти.
Един от примерите е UniCredit Tiriac Bank, която е един от кредиторите с най-голяма експозиция към пазара на имоти в страната, която е инициирала дискусии с различни предприемачи, които планират да стартират нови проекти през идните две години, пише Wall-Street.ro.
Габриела Драгулин, мениджър "Недвижими имоти" в банката, казва, че се водят разговори с компании, които предвиждат нови проекти през 2011 и 2012 г. на пазара на жилищни, офис и индустриални площи.
Банката се е опитала да убеди компаниите да избират единствено онези проекти, за които смятат, че наистина имат шанс за успешна продажба или отдаване, което би гарантирало и успешно финансиране.
Наскоро доклад на консултантската компания Knight Frank показа, че въпреки значителния брой незаети офис площи в Букурещ, изграждането на нови продължава.
Към момента делът на празните офис площи в румънската столица е около 20%. Въпреки това през първата половина на годината в града са стартирани 21 нови сгради на обща стойност 300 млн. евро, сочи проучването.
Подобна е реакцията и на производителите на строителни материали в страната, сочи ZF.
Производителите продължават да инвестират десетки милиони в разширяването на своите производствени съоръжения въпреки спада на пазара, който се е свил до по-малко от 100 млн. евро, сочи изданието.
Тази активност е въпреки масовите инвестиции в секторите през последните две години и въпреки че продажбите са паднали наполовина от техния връх през 2008 г.
Секторът в момента се характеризира с понижаващи се разходи за производство, но също така и с рязък спад в цените и силна конкуренция.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?