Правителството предостави петгодишна концесия за добив на строителни материали от находище "Антимово 2" на испанската фирма "ФЦЦ Конструксион" АД, изпълнител на строителството на Дунав мост 2 (Видин-Калафат). Находището се намира в землището на село Кутово, община Видин. За срока на концесията компанията трябва да инвестира 110 хил. лв. Очаква се добивът на инертни материали да бъде около 432 хил. тона на година.
Преди около година испанската фирма, строител на Дунав мост 2, обяви, че строежът на съоръжението може да се забави с 2-3 години и да се оскъпи заради проблеми с доставката на около 1,5 млн. куб. м инертни материали. Тогава фирмата поиска концесия за добив на пясък от района на село Антимово.
Известна е и официалната позиция на говорителя на Комисията по въпросите на регионалната политика на ЕК Тон ван Лиероп, който съобщи, че намерението на европейските институции е да проявят търпение и гъвкавост по отношение на крайните срокове за големи проекти по програма ИСПА, сред които е и Дунав мост 2. Условието е да се навакса огромното закъснение. Проектът се очаква да излезе от графата "рискови обекти", където се намира заради въпроса с концесията, който вече е решен.
До дни се очаква испанската фирма да подпише и официалния договор за концесия с Министерството на икономиката и енергетиката. Именно концесията се явява и гаранция, че няма да има нови закъснения в строителството на Дунав мост 2 и обектът ще бъде успешно завършен в края 2011 г., коментираха експерти, цитирани от БТА.
След предоставянето на концесията за добив на инертни материали се очаква и официален отговор на Европейската комисия за продължаване на меморандума по ИСПА, който изтече на 31 декември 2010 г. Очаква се сумата от около 100 млн. евро общо за българската и румънската част на съоръжението.
След получаването на концесията за добив на инертни материали от землището на село Кутово започва изпълнението на насипите и извършването на дренажи в зоната на насипите. По изпълнението на прилежащата инфраструктура досега са изпълнени 60 на сто от сградите, 30 на сто от пътя, 75 на сто от конструкциите, както и 20 на сто от насипите. Завършени са конструкциите на всичките осем пътни и ж.п. надлези, построени са сградите на пътническата и на товарната гара, пуснати са в експлоатация 600 метра от нов пътен възел при входа на Видин.
Преди дни беше издигнат вторият от общо четирите стълба в плавателния участък на реката, съобщиха от фирмата-строител. В тази част на реката има четири стълба, нивото на изграждане на всеки един от които е на различен етап. Разстоянието между тях е 180 метра. Височината им ще позволи преминаването на всякакъв вид речни кораби, без да има необходимост от демонтаж на мостика им.
В неплавателния участък на Дунав започна изграждането на ж.п. естакадата. Продължава изграждането на пътната плоча на моста и напрягане на последните кабели от връхната конструкция на моста.
От прилежащата инфрастуктура към моста се изграждат пътните връзки при Пътен възел - Ново село. Довършителни строителни работи се извършват в сградите на ж.п. пътническа и ж.п. товарна гари.
Според графика, до края на 2011 г. мостът при Видин-Калафат трябва да бъде готов, а прилежащата инфраструктура трябва да бъде окончателно завършена в средата на 2012 г.
Румъния е готова да предаде своята част от прилежащата инфраструктура към обекта в срок — до юни 2011 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ