IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify се е отказала от придобиването на SoundCloud

Опасенията на шведската компания са свързани с IPO-то ѝ

15:31 | 09.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Spotify се отказва от усилията си да придобие SoundCloud след месеци на преговори между двете компании, твърди източник от Spotify, запознат с въпроса. Така сделката в сферата на дигиталната музика, която мнозина искаха да се случи, в крайна сметка се провали, пише TechCrunch.

Още през септември Financial Times обяви, че двете компании са в „напреднали преговори“ за придобиването, а след това слуховете затихнаха. Сега обаче става ясно, че през последната седмица преговорите са приключили. Източникът на TechCrunch е заявил, че Spotify напълно се е отказала от идеята да купи SoundCloud, защото се опасява, че придобиването ще повлияе негативно на подготовката ѝ за първичното публично предлагане.

Spotify не е обявила официално, че планира през 2017 г. да стане публична, но има редица спекулации по въпроса. Според източника компанията се е отказала от сделката, защото „не се нуждае от допълнителни главоболия, свързани с лицензирането, в година с потенциално IPO”. Всичко това е свързано с усложненията и финансовите разходи при преговорите със звукозаписните компании – нещо, което е особено важно за SoundCloud, която има доста по-голям каталог от песни от други услуги, защото работи с много независими музиканти.

Нито Spotify, нито SoundCloud са отговорили на запитването за коментар.

Според Financial Times Spotify два пъти се е отказвала от придобиването на SoundCloud през последните две години, като предложената цена явно е била основен проблем при преговорите. Отвъд разширяването на рекламната мрежа и потребителската база споразумението е смятано за ключово за засилване на позициите на Spotify, докато добре финансирани конкуренти предлагат все по-добри музикални услуги.

Spotify премина границата от 100 млн. потребители това лято. От тях 40 млн. плащат за абонамент.

Тази седмица Apple Music достигна 20 млн. абонати - само 18 месеца след старта си, докато Amazon наскоро пусна своята стрийминг услуга Music Unlimited във Великобритания, Германия и Австралия. Това беше първата експанзия на услугата извън САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още