IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Takata губи Honda като клиент

Японският концерн бе глобен в САЩ с общо 270 млн. долара

13:25 | 04.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Пореден удар за производителя на въздушни възглавници Takata. След обвиненията, че доставчикът е подправял или е представял некоректно тестовите данни за свои продукти, сега се оказва, че Honda се отказва от доставките на Takata.

Досега японският автомобилен концерн бе най-големият клиент на производителя на еърбеци, който попадна под прожекторите заради сериозна сервизна акция на коли, в които са вградени неговите устройства, предава Dow Jones.

Във вторник американските власти в лицето на Националното управление на САЩ за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), глобиха концерна с 200 млн. долара заради липсата на сътрудничество при изясняването на случая. Междувременно японският производител потвърди, че е постигнал извънсъдебно споразумение с Управлението на САЩ по пътна безопасност. Компанията е приела да плати глоба от 70 млн. долара (8,5 милиарда йени) и 130 млн. долара допълнително, ако не изпълни определени ангажименти, уточнява AFP. 

Дефектните въздушни възглавници, които може да  експлодират, когато се активират, разпръсвайки метални частици към шофьора и пътниците, причиниха смъртта на най-малко седем души и раниха поне 98. Милиони превозни средства бяха изтеглени от пазара в резултат на проблема, припомня агенцията. От изтеглянето са засегнати около десет автомобилостроителни компании.

„Години наред Takata е произвеждала и продавала дефектни продукти, отказваше да признае за дефекта и не предостави пълна информация на Националното управление за безопасност на движението по пътищата, на клиентите си или обществото", заяви американският министър на транспорта Антъни Фокс.

"Резултатът от това бавене и отричане навреди на множество потребители и доведе до най-голямото и най-сложно в историята изтегляне, свързано с безопасността", подчерта министърът.

Според анализаторите проблемите с въздушните възглавници тормозят Takata от поне десетилетие, и то много преди Honda да направи подобно изтегляне през 2008 г. Провалът на Takata да действа достатъчно бързо и навреме доведе до огромни вреди, а за тяхното преодоляване ще бъдат нужни години и милиарди долари.

„Мисля, че още в началото Takata подцени ситуацията... и досега не сме видели нито един от топ мениджърите им да направи публично изказване“, казва Коджи Ендо, управляващ директор в Advanced Research, фирма, специализирана в анализ на японски акции.

Според изчисления на Ендо разходите за поправка на въздушните възглавници ще достигнат около 2 млрд. долара. Това може да отнеме години, тъй като дори на пълен капацитет Takata може да поправи само около 7 млн. въздушни възглавници на година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:13 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още