IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Богатите китайци не прегръщат идеята за луксозни яхти

В Европа яхтите се радват на по-различен имидж от този в азиатската страна

18:58 | 31.07.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Когато китайският конгломерат Weichai Group пое контрола над италианския производител на луксозни яхти Ferretti през 2012 г., сделката изглеждаше като нещо изключително изгодно. Затъналата в дългове Feretti, известна със своите елегантни моторници Riva, предпочитани от филмови звезди като София Лорен, беше топ производител на големи моторни яхти. Weichai видя в нея възможност да предложи луксозен отдих на нарастващите редици на китайските милиардери по света, пише Red Luxury.

3 години по-късно богатите китайци все още не са прегърнали напълно идеята да карат скъпите продукти на Ferretti, която вече е номер три в класацията на най-големите създатели на яхти в света според проучване на Boat International. И все още продължава да е на загуба.

“Пазарът не е толкова голям и не се развива толкова бързо”, коментира Фабиомасимо Дисколи, базиран в Хонконг мениджър продажби на Ferretti. По думите му компанията се опитва да адаптира своите лодки към различните вкусове на китайците, особено на тези от континентален Китай.

“Те не спят на борда, а просто използват лодките за развлекателни цели", твърди Дисколи. "Те водят клиентите си... пеят караоке... и пушат цигари".

Главният изпълнителен директор на Ferretti Алберто Галаси, назначен от Weichai през май миналата година, за да се опита да съживи италианската група, очаква компанията да се върне към нетната печалба през 2017 г. Китайската компания първоначално очакваше това да се случи в рамките на две години.

Но броят на продадените луксозни яхти е малък. Само около 0,3% от китайците с финансови активи над 1 млн. долара, притежават яхта, сочи проучване на Италианската търговска комисия.

Проблемът отчасти е свързан с културата. За богатите собственици на лодки в Европа лъскавите моторни яхти апелират за снимки от мързеливи семейни почивки в Средиземноморието.

Китайците са склонни да избягват слънцето, а китайската брегова линия не е толкова привлекателна като тази в Европа или Тайланд. Затова яхтите са разглеждани повече като бизнес актив, отколкото от семейна придобивка.

За да отговори на този проблем Ferretti предвижда създаването на нов завод в азиатската страна, където ще разработи нов модел за местния пазар. Това ще се случи до 2018 г.

И все пак компанията е намалила очакванията си за Азиатско-тихоокеанския регион до само около 15% от глобалните продажби - половината от това, което първоначално прогнозира.

Ferretti отказва да разкрие данни за продажбите си в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
The Big One
преди 8 години
Не че не пръгръщат - прегръщат !Но кой ще им даде на тия таливани да притежават яхти !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още