IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

П. Киров: Няма да разчитаме на ОП "Транспорт" за влакове за БДЖ и метрото

Най-ниска цена на офертата повече няма да бъде критерий при обществените поръчки за пътните проекти, заяви зам.-министърът на транспорта

08:31 | 30.09.13 г. 2
<p>
	Зам.-министърът на транспорта Петър Киров. Снимка: <em>Investor.bg&nbsp;</em></p>

Зам.-министърът на транспорта Петър Киров. Снимка: Investor.bg 

- Ще има ли проекти за БДЖ, които ще бъдат реализирани с европейски пари по ресорната програма?

БДЖ към момента не е бенефициент по ОП "Транспорт". Имаше предложение БДЖ да стане бенефициент и то беше свързано със закупуването на подвижен състав. При положение, че закупуването на подвижен състав няма да бъде реализирано чрез ОП "Транспорт" 2014-2020 г. не виждам необходимост железниците да станат бенефициент по оперативната програма. По-скоро трябва да се търсят алтернативни начини да се намерят средства, с които да бъде закупен новият подвижен състав.

- Как виждате бъдещето на ОП "Транспорт" до 2020 година?

ОП "Транспорт" отново ще бъде най-успешната оперативна програма и през следващия програмен период. Нашите бенефициенти имат много голям опит, набрали са много голяма скорост с проектите, които вече са реализирали. Вече сме наясно с грешките, които сме допуснали и няма да бъдат позволени през новия програмен период.

Става въпрос за недостатъчната подготовка на проектите, не доброто техническо подготвяне на проектите. Друга грешка е организирането на търговете с водещ критерий най-ниска цена. Това са все тежки грешки, които няма да бъдат допускани през новия период. Видя се и че класическата форма на инженеринг не е добра за реализация на големи инфраструктурни проекти в България.

- Какво бихте казали за проектите ви в "резерв"? Кои са те?

Ще има такива проекти, както в железопътния, така и в пътния сектор. Списъкът на конкретните проекти, който ще бъдат резервни, ще бъде ясен след като бъде завършен цялостният мултикритериален анализ, въз основа на който ще се обозначат приоритетите. Очакваме съвсем скоро да имаме първите сценарии, които да бъдат представени в рамките на следващия месец.

- Ще се търси ли все пак публично-частно партньорство за завършването на АМ "Хемус"?

Въпросът с изграждането на автомагистрала "Хемус" е много сложен. Факт е, че оперативната програма вече покрива изцяло разходите за предпроектните проучвания и ще покрие изцяло разходите за нейното проектиране. Проектирането на магистралите не е нито евтин, нито лесен процес. Що се отнася до нейното изграждане в нейната цялост, в нито един момент не е имало идея, дори при по-предишното правителство, тя да бъде построена изцяло със средства от ОП "Транспорт".

В зависимост от финансовия ресурс и възможността за увеличаване на националното съфинансиране ще се търсят начини за нейното доизграждане в бъдеще.

Публично-частното партньорство зависи от наличния финансов ресурс, както и от избора на най-удачен инструмент за финансирането на този голям инфраструктурен проект.

- Кога виждате АМ "Хемус" в завършен вид?

Изграждането на АМ "Хемус" и нейното завършване са функция на наличния ресурс, както и на методите, които ще  бъдат избрани за нейното финансиране. В зависимост дали ще бъде изградена чрез публично-частното партньорство или чрез използване на средства от ОП "Транспорт" това ще ни даде възможност да разберем и кога ще бъде окончателно завършена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 12 rate down comment 2
g5kov
преди 10 години
Освен говоренето с месеци, което никак не ги и смущава (после идват нови и те почват наново говорене) от казаното прозира и един предизвестен търг, където вместо да купим от вагони по правилата на ЕС за 400 млн и да получим финансиране за 200-300 млн, то ще закупим китайски/корейски/виетнамски/турски вагони за ''изгодните" 270 млн, от предизвестен посредник по сделката, на който по стара българска жп традиция ще пребъдват сметките му в Швейцария. Накрая ще увеличат капитала на БДЖ с наши пари и ще съкратят чистачката, стрелочник и склададжия, за да се обяви нова реформа на железниците
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 3
RedBot
преди 10 години
Този е цар на нищоказването, и със сигурност на нищоправенето. А един друг *** раздуваше едни лакърдии за 160км скорост на влаковете :)))Господи, прибери си вересиите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още