Как глобалната рецесия се отразява на компанията и какво се промени за бизнеса в последните необичайни месеци?
Първият ефект беше от COVID-19 кризата и разпространението на вируса. Тогава, за разлика от други индустрии, които просто затвориха, при нас имаше по-голямо търсене на услугите. Ние имахме ръст през тези месеци над очаквания, но сега нещата се нормализират и са в рамките на планираното.
Кризата с коронавируса доведе и до увеличаване на разходите за безопасност, и на служителите, и на клиентите. Ние трябваше веднага да инвестираме в увеличаване на капацитета ни за доставка, защото хората се прибраха по домовете си и избираха доставки до дома.
Като цяло ефектът от рецесията предстои да се усети през следващата година и нямаме оптимистични очаквания. Ние сме обслужващ бизнес на много индустрии и ефектите от рецесията няма да подминат и нас, ако има свиване на бизнеса, който обслужваме, това в някакъв момент ще се отрази и на нас. По-скоро очакваме по-трудни времена.
Все повече се скъсяват сроковете за доставка на пратки заради желанието на потребителите бързо да разполагат с покупките си, засилва се неимоверно градската логистика. Как отговаряте на това предизвикателство?
В България не бих казал, че тази тенденция е много изразена – в рамките на същия ден, в който поръчам, да си получа пратката. Не наблюдаваме такива драматични изисквания на търговци и клиенти. Това има своята по-висока цена, а клиентите не са склонни да я плащат. Ние развиваме оперативния ни капацитет и мрежата и това позволява да правим такива доставки, но те ще струват по-скъпо. Що се отнася до нашата готовност, ние сме показали, че сме адекватни на това, което се търси, и ако може да бъде заплатено, ние сме готови да го предоставим.
Как технологиите променят куриерския бранш?
Технологиите повлияха значително на индустрията. Да доставяш пратки е стандартна индустрия – има проследяване, доставка в конкретен срок до конкретни места. С развитието на такива динамични индустрии – като онлайн търговията например, се ускоряват и технологичните изисквания към нас, да отговорим на този начин за логистика и информационно да бъдем подкрепени.
Обемите са огромни, става въпрос за стотици хиляди пратки на ден, които изискват сериозно усилие да се проследяват, клиентите да имат информация къде са техните пратки, да са предупредени и да имат информация кога да очакват доставка, да могат нещо да променят в процеса, да имат възможност за гъвкавост – да променят локацията за доставка или времето, да знаят какво дължат. Ние сме адекватни на това изискване. Няма как да сме във водещите редици на този бизнес и да не отговорим на тези очаквания.
Кога очаквате да приключи трансакцията за увеличаване на дела на GeoPost?
Удължихме срока по молба на ГеоПост заради извънредната ситуация, удължен е със 7 месеца. Очакванията са ни около средата на следващата година, юли – август, да приключи, разбира се, ако ГеоПост си реализират опцията, говорим чисто технологично. Част от процесите си вървят в момента.
Какво следва за компанията след приключването на трансакцията?
От гледна точка на ежедневния бизнес няма да има нищо различно, защото "Спиди" и в момента отговаря на всички изисквания за качествено представяне на групата. GeoPost на практика затова купуват мажоритарен дял, защото всичко е на нивото, на което те очакват. Всичките им поделения оперират по този начин. Ще има някакви промени, нови процедури по-скоро, които ще са свързани с изискванията за консолидацията на групата, отчетност на процеси, но те са невидими за клиенти и служители.
Как се променя локалната партньорска мрежа, пазарите на по-малките пазари, на които оперирате?
Не бих казал, че имаме съществена динамика. Единствено в Гърция имаше малки промени, но сме сравнително консервативни в промяната на партньорите. Ако не е крайно наложително – например по оперативни причини, свързани с качеството, промени не правим и не очакваме да правим.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни