Инвеститорите в ритейл паркове в Европа засилват активността си. До края на годината на пазара ще излязат около 1,3 млн. нови площи – с 50 на сто повече спрямо 2015 г., показват данни на консултантската компания Cushman&Wakefield.
През 2017 г. на пазара ще се появят още 1,1 млн. кв.м нови площи в ритейл паркове. За сравнение, през 2015 г. в експлоатация бяха въведени 863 хил. кв.м нови площи.
Ако всички проекти бъдат завършени в срок, до края на годината общият обем площи в ритейл паркове в Европа ще се увеличи до почти 40 млн. кв.м до края на 2017 г., изчисляват експертите.
От около 2,4-те млн. кв.м нови площи, които ще излязат на пазара през тази и следващата година, малко над 2 млн. кв.м се намират в Западна Европа, а само 350 хил. кв.м са в Централна и Източна Европа, показват още данните на компанията.
Най-активно е строителството на ритейл паркове във Франция. Обемът площи, които се очакват на френския пазар, е 54% от общия очакван за Западна Европа, т.е. над 1,2 млн. кв.м.
Вторият най-активен пазар е Великобритания със 17% от площите в процес на строителство, а на трето място е Италия с 10%. В Централна и Източна Европа топ три на пазарите на ритейл паркове се оформя от Русия, Полша и Чехия.
От компанията посочват, че търсенето на площи в ритейл паркове с добра локация се увеличава. Към тях се насочват и търговци, които обичайно предпочитат шопинг центрове и водещи търговски улици, като компаниите за облекло H&M и Zara и полският търговец на обувки ССС. Те на практика тестват как обекти в ритейл паркове могат да се впишат в портфейлите им.
Ритейл парковете предлагат и по-голяма гъвкавост за наемателите си, както и допълнителни услуги, които водят до намаляване на разходите – например по-добра логистика при зареждането на магазините, гъвкави пространства, услугата “click-and-collect” (т.е. клиентите поръчват стоките по интернет и само си ги прибират от магазина) и т.н.
Търсенето на площи в ритейл паркове от страна на търговците се оправдава с все по-засиления интерес на потребителите към пазаруването от типа “всичко на едно място”.
Пикът на инвестиции в ритейл паркове е отчетен през 2015 г., сочат данните на компанията – почти 9 млрд. евро в цяла Европа, като те се концентрират основно във Великобритания, Франция и Швеция.
Що се отнася до инвестиционните сделки с такива активи обаче, активността все още не е толкова голяма и е ограничена предимно до по-малки сделки в Западна Европа.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате