IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бавната смърт на Blackberry

До смартфоните с Android и iPhone бившият символ на високия статус - Blackberry, едва намира място

12:47 | 19.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	RIM е в беда &ndash; от символа за висок обществен статус не остана и следа. Дори таблетът Playbook засега не спасява компанията. <em>Снимка: RIM</em></p>

RIM е в беда – от символа за висок обществен статус не остана и следа. Дори таблетът Playbook засега не спасява компанията. Снимка: RIM

Бързият бизнес с мобилни телефони не прощава грешки. Пропуснеш ли само една тенденция, това може да значи и смъртна присъда. Така се случи със Siemens Mobile (фалирала под егидата на тайванската компания BenQ), така беше и с Palm (която след придобиването от Hewlett-Packard вероятно ще бъде погребана). Такава може да е и съдбата на производителя на Blackberry - Research in Motion (RIM), ако канадската компания не успее да обърне тренда във финансовите си резултати, пише в свой анализ агенция DPA. 

Blackberry – в миналото това беше символ на статуса на мениджъри и висши правителствени служители. Във времената, в които повечето собственици на мобилни телефони можеха само да мечтаят за мобилен интернет, гордите притежатели на Blackberry вече набираха спокойно мейли. Днес клавиатурата е легенда – въпреки малките си бутончета тя прави възможен бързия набор. Но тогава се появи Apple със своя iPhone и изведнъж мобилният интернет вече означаваше не само електронна поща, но и сърфиране в уеб пространството, слушане на музика, гледане на видео и, разбира се, игри. 

А на Blackberry продължаваха да се набират мейли. Фиксирането върху вкуса на постоянните клиенти остави дизайна непроменен. Клавиатурата си остана същата, докато клиентите бяха завладявани от чувствителния на докосване екран на iPhone. И изведнъж Apple стана готина компания, а Blackberry – старомоден. И до днес канадският производител RIM не може да се освободи от този имидж, дори и след като представи алтернативни модели с тъч скрийн дисплей. И въпреки че пазарът на смартфони изживява истински бум, за първи път от години бяха продадени по-малко Blackberry от предходен период.

През второто тримесечие на финансовата година, от юни до август, RIM успя да продаде едва 10,6 млн. устройства, а през предходния период броят им беше 12,1 млн. За сметка на това продажбите на скъпия iPhone скочиха до рекордните 20,3 млн. броя. И докато Apple продаде толкова устройства iPad, колкото фабриките успяха да произведат (9,3 млн. броя), RIM успя да пласира едва 200 000 броя от своя таблет Playbook.

Последна актуализация: 02:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още