Китайската компания Xiaomi е подкрепила 56 стартъпа до момента, които да създават смарт устройства за нея – ход, който показва, че компанията иска да разшири бизнеса си отвъд смартфоните и да стане гигант в сферата на потребителската електроника, разкри един от ръководителите ѝ, цитиран от CNBC.
Фирмата, която е оценявана на 45 млрд. долара, продава телевизори, смартфони, таблети и рутери за безжичен интернет. Всички тези устройства тя произвежда сама. Но освен това продава и всякакви други продукти – от пречистватели на вода до слушалки, въпреки че понастоящем не ги произвежда тя.
Вместо това компанията, която често е наричана „китайският Apple”, инвестира в множество стартиращи компании, които правят продукти за нея.
„Ние изграждаме тези устройства чрез това, което наричаме екосистемата на Xiaomi. Гледайте на това като на гигантски инкубатор за стартъпи. По принцип компаниите, на които помагаме да стартират, които финансираме и свързваме с нашата верига за доставки и с екипа, занимаващ се с промишлен дизайн, произвеждат красиви брандирани продукти за Xiaomi”, твърди вицепрезидентът на компанията Хюго Бара, който отговаря за глобалните операции.
„До момента сме подкрепили 56 стартиращи фирми, като част от екосистемата на Xiaomi, които работят по широка гама различни продукти, повече от които все още не са пуснати на пазари и които формират категория, насочена към умните домове“, допълва той.
Така например фирма, наречена Yunmi Technology произвежда устройството за пречистване на вода Mi Water Purifier. Миналата година компанията инвестира и в производителя на уреди за дома Midea. Тези инвестиции подчертават желанието на Xiaomi да се превърне в голям играч в световната индустрия за потребителска електроника и да се насочи отвъд смартфоните.
"Инвестираме доста в това да свържем всичко във вашия живот“, коментира Бара пред CNBC.
Но едно от основните неща, в които Xiaomi трябва да насочи растежа си, са софтуерът и услугите.
Същевременно компанията разшири бизнеса си на нови пазари като Бразилия и Индия, докато ръстът на пазара на смартфони в Китай се забавя.
Китайската компания все още не се е установила на западните пазари, но пусна онлайн магазин, който е достъпен в САЩ и Европа и продава аксесоари. Но докато Xiaomi гледа все повече на Запад, анализаторите са притеснени, че може да попадне в капана на патентни проблеми – нещо, което Бара очаква, но твърди, че няма да бъде чак такъв проблем. В момента фирмата разполага с около 6000 патента.
Повече технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години оня ден по СНН иамше един анализатор който представи следващата им иновация ... след като през годините били първите дето махнали флопи диска и после ЦД-то от лаптопите си, следващата година ще са първите в света които ще махнат и стерео-жака от лаптопите си ..... УАУ !!!! ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години китайският Apple .... смех. Само една компания може да клати потребителите си с толква изкусна маркетингова стратегия и това е Епъл при Стив Джобс. Подчертавам ... при Стив ДжобсЕпъл не е нищо особенно без бежанеца ... още няколко години ще са по инерция докато изхарчат кеша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар