IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Д. Луканов: Ще инвестираме 10 млн. лв. в производството до края на годината

В последните години инвестираме в реклама у нас между 2,5 и 3,5 млн. лева годишно, споделя изпълнителният директор на Арома АД

09:15 | 07.06.12 г. 1
<p>
	Изпълнителният директор на &quot;Арома&quot; АД Димитър Луканов коментира стратегиите и бъдещите планове на компанията.<em> Снимка: Go Green Communications</em></p>

Изпълнителният директор на "Арома" АД Димитър Луканов коментира стратегиите и бъдещите планове на компанията. Снимка: Go Green Communications

- Какви са продажбите на „Арома“ за 2011 г. ?

През 2011 г. консолидираните продажби на компанията са 30 млн. лева. Отчитаме спад от 1% спрямо 2010 г., който се дължи основно на кризата.

- Направете съпоставка с продажбите си спрямо 2011 г. за първото и второ тримесечие.  Каква е разликата в печалбите ви?

На този етап е трудно да се каже. От 1 януари влезе в сила юридическо преструктуриране на компанията, в което разделихме „Арома“ АД. От нея се отделиха две дружества, като едното стопанисва недвижимите имоти на компанията, второто е производственото, а третото се занимава с реализацията и управлението на търговските марки, собственост на дружеството. На този етап не мога да ви отговоря на този въпрос, защото консолидацията още не е извършена.

- Според вас какво е отношението на българския потребител към „Арома“?

Трудно ми е да отговоря. Смятам, че годините, през които брандът ни е на пазара, е завоювал определени позиции. Със сигурност българският потребител знае, че ние продаваме и произвеждаме висококачествени продукти на едни много приемливи за нашите географски ширини цени.

- На колко оценявате инвестициите си в реклама и маркетинг за последните 3 години?

За последните няколко години инвестираме в реклама и маркетинг само на българския пазар между 2,5-3,5 млн. лева годишно. Разработваме и рекламни кампании за чуждестранните пазари, главно в страните от Балканския полуостров.

- Какви са прогнозите ви за бъдещето на бранша?

Със сигурност ще има интересно развитие. Българският козметичен бранш е сравнително разпръснат и разпокъсан. Смятам, че трябва да се мисли за консолидация на българските фирми, но на този етап няма развитие в тази насока. Тази отчетна година е доста по-труда от предходната, а намаленото потребление в България е основен проблем, с който всеки бранд се стреми да се справи.

- С колко е намаляло потреблението на продуктите ви у нас?

В сравнение с предкризисните нива, около 25-30% надолу, но това основно се дължи на свиване на потреблението като цяло. Това е един сериозен процент, който с времето ще търпи още моделиране.

- Кои са основните ви конкуренти на българския пазар?

Основно мултинационалните компании. Пример за това са Schwarzkopf, Beiersdorf, L'Oreal.

- Имате ли планове за създаване на нови продуктови линии?

Да, ние целим да продължим зелената линия, като с времето ще правим още по-натурални продукти. В момента разработваме нова серия за кожата на лицето, която трябва да бъде на пазара към края на годината.

Свързани компании:

Арома АД(AROM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:51 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
toto 2
преди 11 години
При 30 млн. продажби изобщо и 2.5-3 млн. реклама само в БГ на година е доста странно и нелепо при услови че работиш в ниския сегмент .Явно само с реклама не става ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още