- Какви са продажбите на „Арома“ за 2011 г. ?
През 2011 г. консолидираните продажби на компанията са 30 млн. лева. Отчитаме спад от 1% спрямо 2010 г., който се дължи основно на кризата.
- Направете съпоставка с продажбите си спрямо 2011 г. за първото и второ тримесечие. Каква е разликата в печалбите ви?
На този етап е трудно да се каже. От 1 януари влезе в сила юридическо преструктуриране на компанията, в което разделихме „Арома“ АД. От нея се отделиха две дружества, като едното стопанисва недвижимите имоти на компанията, второто е производственото, а третото се занимава с реализацията и управлението на търговските марки, собственост на дружеството. На този етап не мога да ви отговоря на този въпрос, защото консолидацията още не е извършена.
- Според вас какво е отношението на българския потребител към „Арома“?
Трудно ми е да отговоря. Смятам, че годините, през които брандът ни е на пазара, е завоювал определени позиции. Със сигурност българският потребител знае, че ние продаваме и произвеждаме висококачествени продукти на едни много приемливи за нашите географски ширини цени.
- На колко оценявате инвестициите си в реклама и маркетинг за последните 3 години?
За последните няколко години инвестираме в реклама и маркетинг само на българския пазар между 2,5-3,5 млн. лева годишно. Разработваме и рекламни кампании за чуждестранните пазари, главно в страните от Балканския полуостров.
- Какви са прогнозите ви за бъдещето на бранша?
Със сигурност ще има интересно развитие. Българският козметичен бранш е сравнително разпръснат и разпокъсан. Смятам, че трябва да се мисли за консолидация на българските фирми, но на този етап няма развитие в тази насока. Тази отчетна година е доста по-труда от предходната, а намаленото потребление в България е основен проблем, с който всеки бранд се стреми да се справи.
- С колко е намаляло потреблението на продуктите ви у нас?
В сравнение с предкризисните нива, около 25-30% надолу, но това основно се дължи на свиване на потреблението като цяло. Това е един сериозен процент, който с времето ще търпи още моделиране.
- Кои са основните ви конкуренти на българския пазар?
Основно мултинационалните компании. Пример за това са Schwarzkopf, Beiersdorf, L'Oreal.
- Имате ли планове за създаване на нови продуктови линии?
Да, ние целим да продължим зелената линия, като с времето ще правим още по-натурални продукти. В момента разработваме нова серия за кожата на лицето, която трябва да бъде на пазара към края на годината.
Свързани компании:


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 13 години При 30 млн. продажби изобщо и 2.5-3 млн. реклама само в БГ на година е доста странно и нелепо при услови че работиш в ниския сегмент .Явно само с реклама не става ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар