Припомняме, че строителството на участъка до аерогарата започна в края на 2012 г., като до момента тунелът в подучастъка "Цариградско шосе" - "Дружба" вече е изграден на 50%. Конструкциите на метростанция "Дружба" са готови на около една трета. Във втория участък, който е предвиден да стига до "Искърско шосе", вече е изградена част от тунела под бул. "Кръстьо Пастухов" и част от станцията "Искърско шосе", сочи справка на Investor.bg.
Според плановете на общината метростанцията на летище София ще има пряка връзка с терминал 2.
Изграждането на участъка от "Младост 1" до "Бизнес парк София", който по план трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, също върви бързо напред. Дължината на трасето е 2,7 км с 3 метростанции, като целият участък е подземен. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад магазин на веригата "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар".
Към момента са изпълнени 40% от реконструкциите на инженерните мрежи и части от първа и втора метростанция. Изграждането на участъка струва 85,7 млн. лв. без ДДС, като средствата, осигурени по ОП "Транспорт", са 78,9 млн. лв., а местното съфинансиране възлиза на 6,8 млн. лв. Очаква се линията да помогне за намаляването на трафика в жк "Младост" с над 25%, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова преди седмици, по време на инспекция на строителството на участъка.
Още разширения на метрото
Освен работата по настоящите линии в момента общинското дружество "Метрополитен" провежда и тръжна процедура за избор на изпълнител за разширението на втория лъч с една метростанция (1,3 км) в посока на юг от бул. "Джеймс Баучер". Разклонението на отсечката ще стига до пресечката на бул. "Тодор Каблешков" и ул. "Сребърна" в жк "Хладилника".
Средствата за отсечката също ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт". Общината успя да спести известна сума пари от провеждането на последните търгове за строежа на метрото. Столичният кмет неведнъж се похвали, че средствата предвидени за проектите за метрото са били "стопанисвани и планирани" коректно, а изпълнителите наистина са били избирани според най-ниска оферта, затова са останали и средства, които да бъдат вложени в допълнителни линии на подземната железница.
От "Метрополитен" не посочват прогнозна стойност на проекта, който трябва да започне да се строи през есента. Очаква се да бъде готов през 2015 г.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат


преди 12 години Всичко чудесно, но какво се случва с възлови места (където има спирки на градския транспорт на много автобуси, предизвикващи феноменални задръствания) като Сточна гара,, гара Подуене и кравталите по-нататък - Иван Асен , Гео Милев, Редута, Слатина? Там нищо не се придвижва. Има един тролей !! от Сточна гара до Университета, койго е та рядко и не може да извози толкова много хора до Университета - за да хванат метрото, а спирките са + и не винаги е за ходене пеша. Също така гара Подуене е доста по натоварено място от Театър София. Не виждам как при този план със сравнително на по-голямо от обичайното радстояние ще се постигне ползваемост от 70%. Няма спирка на ул Раковски при Цар Освободите, няма на пресечката на Солунска с Витошка и т.н... отговор Сигнализирай за неуместен коментар