IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Столичното метро ще расте до 2020 г.

Идейният проект за третия основен лъч на метрото е вече ясен, а строителните работи по линиите до летището и "Бизнес парк София" са в разгара си

08:27 | 23.07.13 г. 36
Столичното метро ще расте до 2020 г.

Припомняме, че строителството на участъка до аерогарата започна в края на 2012 г., като до момента тунелът в подучастъка "Цариградско шосе" - "Дружба" вече е изграден на 50%. Конструкциите на метростанция "Дружба" са готови на около една трета. Във втория участък, който е предвиден да стига до "Искърско шосе", вече е изградена  част от тунела под бул. "Кръстьо Пастухов" и част от станцията "Искърско шосе", сочи справка на Investor.bg.

Според плановете на общината метростанцията на летище София ще има пряка връзка с терминал 2.

Изграждането на участъка от "Младост 1" до "Бизнес парк София", който по план трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, също върви бързо напред. Дължината на трасето е 2,7 км с 3 метростанции, като целият участък е подземен. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад магазин на веригата "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар".

Към момента са изпълнени 40% от реконструкциите на инженерните мрежи и части от първа и втора метростанция. Изграждането на участъка струва 85,7 млн. лв. без ДДС, като средствата, осигурени по ОП "Транспорт", са 78,9 млн. лв., а местното съфинансиране възлиза на 6,8 млн. лв. Очаква се линията да помогне за намаляването на трафика в жк "Младост" с над 25%, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова преди седмици, по време на инспекция на строителството на участъка.

Още разширения на метрото

Освен работата по настоящите линии в момента общинското дружество "Метрополитен" провежда и тръжна процедура за избор на изпълнител за разширението на втория лъч с една метростанция (1,3 км) в посока на юг от бул. "Джеймс Баучер". Разклонението на отсечката ще стига до пресечката на бул. "Тодор Каблешков" и ул. "Сребърна" в жк "Хладилника". 

Средствата за отсечката също ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт". Общината успя да спести известна сума пари от провеждането на последните търгове за строежа на метрото. Столичният кмет неведнъж се похвали, че средствата предвидени за проектите за метрото са били "стопанисвани и планирани" коректно, а изпълнителите наистина са били избирани според най-ниска оферта, затова са останали и средства, които да бъдат вложени в допълнителни линии на подземната железница.

От "Метрополитен" не посочват прогнозна стойност на проекта, който трябва да започне да се строи през есента. Очаква се да бъде готов през 2015 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 2
Императорът
преди 10 години
Това е защото не мислиш стратегически. Като човекоподемност и бръзина някакъв трамвай не може да се мери с метрото. Освен туй, ако метрото стигне до Княжево, няма никакъв проблем да бъде удължено с още около 9 км - за да достигне (с гари на Владая и Мърчаево) до ПеУник - естественият град сателит на София. Това ще позволи не само на перничани да стигат по-бръзо до София, но и обратното и по естествен път ще възкреси пернишката индустриална зона, превръщайки я в софийска - и ще се отворят много нови работни места.Разбира се, който погледне картата и прецени, че светът свършва до Княжево, трудно ще се сети за туй.В другата посока - продължение до Кремиковци (комбинатът го няма, но площадката е там) и до бъдещият планиран град сателит в полите на Стара планина. Т.е. 3 метродиаметър всъщност е най-стратегически.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 3
Императорът
преди 10 години
Ако метрото мине през Красна поляна, ще обхване още четири ж.к. - та с немалко население - Красна поляна 1, 2, 3 и Разсадникът. Отделно трасето ще се движи по бившата ж.п. линия (бул. Вардар) и бул. Н. Мушанов - където има условия спокойно да се копае не с някаква ТБМ машина, а по открит метод, което ще намали цената драстически, отделно и че може да стане много по-бръзо. От Овча мисъл 2 метрото може да продължи до южен Люлин, защото в моментът той е откъснат от метрото - тогава по това отклонение може би ще се возят повече хора, отколкото по настоящата линия - Люлин север - Обеля.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 4
Императорът
преди 10 години
Всичките ми илюзии за "добър управленски екип" се разбиват, когато се разходя по някой разбит тротоар, ремонтиран преди 2-3 години или когато поредната гнусна *** каруца затрополи под прозорците ми. Никога не ме е било толкова срам да кажа, че съм софиянец - наистина само метрото е свястно в тоя град.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 3
Императорът
преди 10 години
700 КБ евро за теб е евтино ??? Проучи колко струваше 2 метродиаметър. Отделно в центърът има готов тунел и метростанция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Матю Стокс
преди 10 години
Препоръчвам статията!С дребни бележки: Не е улица "Самар", а "Самара", вижте на картата, а не преписвайте един от друг.i_ivanov80: "Много зависи кой ще е на власт" - ама много Ви личи, няма що. Сайтът, който ни линквате, е пълен с бъгове. Влезте в картата на метрото и се опитайте да намерите информация за станция "Младост 3"...И по повод имената на станциите - пълно безумие! Толкова ли няма добри примери по света? Ако сте чужденец, как четете това: MLADOSTI или това: MLADOSTIII. Елементарно е - едната се казвам Младост, а другата "Свети Димитър", например. Името трябва да бъде максимум две-три думи. Какъв е проблемът станцията да се нарича само "Св. Климент Охридски"? Или само "Васил Левски"? Кога ще се появят имената на латиница на старите станции? Ако сте чужденец, как ще прочетете оскъдната информация, написана с микроскопични букви вътре във вагоните? Дребни работи... Но метрото ни е едно от най-красивите! Въпреки столичните чиновници-буквояди.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 10 години
Браво! Само човек, който не е слизал в софийското метро може да пише глупости за управлението на града! Метрото е уникално съоръжение за България и се строи по най-добрия за местните условия начин!С цялото си неуважение към личността на ББ и кликата около него, но София никога не е имала по-добър управленски екип от времето на Петър Междуречки насам, а това са много години!Ако мишоците от БСП и ДПС посегнат на Столична община и замърсуват срещу Фандъкова, софиянци ще ги накажат още на следващите избори! Предполагам, че и в Бургас ще им покажат червен картон с подобни мотиви!Да, София не е България, но незнайно защо, вече са малцинство колите със софийска регистрация, които сутрин нахлуват в бизнеспарка до София Ленд...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 1
i_ivanov80
преди 10 години
Искам да поздравя Столична Община за изключително бързата и професионална работа по метрото. Много от Вас не знаят. но щяха да бъдат загубени много пари по програмата за ЖП-проекти в програмния период 2007-2013, ако не беше бързата реакция и готовността с проекти за софийското метро. Проблемите сега са, че парите по програма Транспорт едва ли ще стигна и за предвидените ЖП-Проекти и за софийското метро. Ще се кара на приоритети. Много ще зависи и кой ще е на власт. Справка от последните действия се вижда целенасочен удър към Столична община (връщането за доразглеждане за Завода за *** и на Северната тангента). Подобни проблеми има и Община Бургас, на която засега са спрени много европроекти. Съвсем ясно си личат политически пристрастия, което е тъжно. Дано това да се промени.Поздрави и със здраве!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 0
N.Genov
преди 10 години
http://***.metropolitan.bg/bg/progress/schemeМетрото минава през бул.Патриарх Евтимий! Отделно защо трябва да се разрушаваме нещо добро(бързия трамвай 5 по бул.Борис 3-ти), за да построим друг вид транспорт, който да върши същата работа, но малко по-добре. Одобрения маршрут избягва точно дублиране с 5-цата, което предлагаш ти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
i_ivanov80
преди 10 години
Изумен съм от некомпетентността Ви, но въпреки това огромното желание да се изказвате по всякакви теми (включвам и Императорът)!!!Първо прилагам линк, за да видите откъде наистина ще преминава третият лъч на метрото (включително Овча купел):http://***.metropolitan.bg/bg/progress/scheme/Третият лъч ще бъде разделен на 6 участъка, като 2 от тях ще бъдат надземни, 2 по Нов Австрийски метод и 2 с ТБМ-машина. Прогнозната стойност е 700 мил. евро.Мислите, че това е много скъпо?! Тотално грешно! Поразровете се в интернет да видите 1км с ТБМ средно колко струва (а в София е усложнено, заради разкопките с центъра). Последното нещо, за което може да се упрекне Метрополитен са високите цени. Който го твърди е крайно незапознат. Чужди фирми отдказват да се включат да играят по търговете тук, поради прекалено ниските цени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
kalendar
преди 10 години
До колкото знам "лека железница" иначе си на 100% прав, като мога и да добавя-тоя проект за тая лека железница върви по линията на трамвай 5-което не е непременно лошо, просто ще спести едни пет минути от спирката на съдебната палата да се предвижиш пеша до метрото на Булбанк. Не че е лошо да се свържат де. Но Овча купел на практика няма да има метро-защото 90% от квартала е твърде твърде далеч от Цар Борис III, та твоята идея е много по-правилна-редно е да мине метро през Овча купел и дали ще стане от Красна поляна или(ако не е далеч) от Люлин през Суходол-това може да го каже някой, дето му разбира повече главата от мен. От времето на Софиянски никой не прави нищо за западната част на София и тя просто си запада, за сметка на източната. Не, че има значение, обаче игнорирайки така райони се получава поляризиране, което-чисто теоретично-води до създаване на гета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още