Отборът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ се представи най-добре от българските отбори на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2014 за електромобили, съобщиха от Shell България. Дебютантите в състезанието изминаха 168,27 км с 1 кВтч енергия и така заеха 23-то място в категорията „Прототипи“, задвижвани от електрическа батерия.
„Това първо участие ни прави по-уверени и мотивирани за следващото издание на Shell Eco-marathon. Конкуренцията на финалите на Shell Eco-marathon е много сериозна, но това допълнително ни амбицира да мислим за иновативни технологии и похвати, с които да я победим при следващото ни участие“, заяви капитанът на отбора Димо Иванов.
Атомобилът на отбора е задвижван от електрическа батерия, а купето е проектирано с аеродинамична форма. Рамата пък е максимално олекотена, за да се намали разходът на енергия и да се повиши енергийната ефективност.
В същата категория и като директен конкурент на отбора на Русенския университет се състезаваха учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ от Чепеларе. Техният прототип измина близо 93 км с 1 кВтч енергия и се нареди на 27-мо място в класацията.
Поради технически затруднения автомобилът на студентите от Технически университет Варна не успя да завърши успешно обиколките на градската писта и отборът не се нареди в крайното класиране. Те се състезаваха в категорията „Градски тип“. В нея само 15 от общо 31 допуснати до градската писта отбори успяха да заемат места в крайното класиране.
Shell Eco-marathon Европа 2014 се проведе за 30-ти юбилеен път от 15-ти до 18-ти май на градската писта в Ротердам, Холандия. Тази година броят на участниците беше по-голям в сравнение с миналата - близо 200 участници от 27 европейски страни. В тези конкурентни условия бяха поставени четири нови рекорда в пет категории.
В категорията „Прототипи“ познатите победители от френския отбор Microjoule – La Joliverie подобриха рекорда си от миналата година с резултат от 3 314,9 км с 1 литър гориво. Това е подобрение с 11% спрямо миналата година.
Сред автомобилите от „Градски тип“, задвижвани от бензин, отново френски екип – този на Lycee Louis Delage, постигна нов рекорд от 468,8 км с 1 кВтч енергия. Отборът Sluchtspecht от университета за приложни науки в Офенбург, Германия, подобри представянето си с 389 км в категорията с дизел. Сред градския тип автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка, студентите от La Joliverie Polytech в Нант подобриха резултата си, като изминаха 150,5 км за единица енергия.
Португалският отбор AERO@UBI представи забележителна иновация. Те конструираха кола, която няма кормило, а вместо това се придвижва, ръководена от движенията на тялото на водача.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони