Проблемите между Русия и Турция имат потенциал да повишат броя на руските туристи у нас, но при разработването на офертите трябва да се търси баланс, препоръча председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин.
Пред БНТ той посочи, че в годините преди кризата над 500 хил. руски туристи са почивали у нас. Всеки един от тях харчи средно около 1000 евро за една седмица. След обтягането на отношенията между ЕС и Москва броят им намалява със 150 хил., но в същото време расте броят на туристите от Турция. През това лято увеличението е от 30%, а записванията към този момент „вървят много добре“, допълни Рагин.
Затова и той препоръчва много внимателна кампания за връщането на руските туристи, така че да не бъдат засегнати туристите от другите ни водещи пазари – Турция и Германия.
Експертът коментира, че в момента туристическият бранш от конкурентните ни страни – Франция, Испания, Хърватия и други, активно работи за привличане на руснаците. Това е наложило и „спешна визита“ на българския министър Николина Ангелкова в Русия. Тя е заминала със силната подкрепа на морските курорти, категоричен беше Рагин. Той препоръча още „силен десант“ и лични контакти с руските туроператори в началото на 2016 година, за да можем да върнем руските туристи у нас.
България може да предложи много предимства за руските туристи спрямо другите конкуренти. „Нямаме езикова преграда, близки сме по характер, манталитет. Заедно бяхме преди 20 години в една система“, посочи той.
Според Рагин Хърватия има по-слаба материална база с около 30% неприватизирани хотели. Бившата югославска република обаче ни превъзхожда с маркетинга и рекламата. Той посочи, че властите в страната харчат над 100 млн. евро в рекламни кампании за привличане на туристи. В резултат приходите от туризма са 10 млрд. евро.
За Рагин един от големите проблеми на България е лошият имидж и поиска по-активни действия от правителството за преодоляването му. Министърът на туризма Николина Ангелкова обаче е много активна и дори е номинирана за лице на Балканите от колегите й в региона. „Това е едно признание за българския туризъм, за всичко, което правим“, допълни още той.
Рагин е оптимист за приходите от туризъм през 2016 година, но според него не се използва пълният потенциал на сектора. Той даде за пример нереализираните приходи от зимния туризъм, свързани с липсата на развитие на Витоша, които са поне 500 млн. лева.
Очакванията за зимния сезон също са добри, посочи още експертът. Началото на сезона ще бъде дадено на 12 декември в Банско.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 9 години Тази статия за пореден път показва, че родните "експерти" по туризъм са тотално неадекватни. Руски туристи у нас няма заради санцкиите срещу Русия, които НИЕ наложихме. Заради тези сакции руските тур оператори умишено не искат да организират никакви записвания в България, защото ние биваме считани за неприятелска страна. Руските туристи никога няма да се завърнят докато всички санкции срещу Русия не са свалени. Това не е въпрос на реклама, нито на материална база. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Благойчо иска да смукне пари за реклама на кирливарските им обекти.Седнал с Хърватия да се сравнява!?!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Каквато и реклама да има.. ще излъже един път някой и втори път няма да се върне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не е заради рекламата толкова, а заради отношението на хотелиерите, на тия които работят в туризма.. Даже няма нужда от много добра материална база - важното при туризма е отношението. При нас - точно това липсва. Персоналът не е мотивиран да си върши работата, не е и квалифициран. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тоя ходил ли е в Хърватия да види за какво става дума ? Аз бях в края на май и беше пълно с туристи от зап. европа и света .А тук само си чешат езиците отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе *** комунист ти бил ли си в ХърватияПо реклама ни превъзхождала - смотаняко не по реклама а по КРИСТАЛОНОТО МОРЕ и обслужването.Цяла Европа ходи там - август магистралата Загреб - Сплит (400км) се минаваше за 8 часа а колите бяха от ЦЯЛА Европа:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе *** комунист ти бил ли си в ХърватияПо реклама ни превъзхождала - смотаняко не по реклама а по КРИСТАЛОНОТО МОРЕ и обслужването.Цяла Европа ходи там - август магистралата Загреб - Сплит (400км) се минаваше за 8 часа а колите бяха от ЦЯЛА Европа:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар