България и Армения подкрепят идеята за изграждането на транспортен коридор, който да свързва Персийския залив с Черно море. Това са обсъдили президентът Румен Радев и арменският му колега Серж Саркисян на среща в Ереван, съобщава БНР.
Държавният глава Румен Радев е на двудневно държавно посещение в Армения по покана на президента на Армения.
Двете страни имат интерес да си сътрудничат в изграждането на транспортна инфраструктура, свързваща Европа и Азия
„Обединихме се около позицията, че нашите две държави имат стратегическо положение и ние трябва да го оползотворим, затова ще работим отговорно за реализация на мултимодалния транспортен коридор "Персийски залив-Черно море", който ще даде възможност да се възползваме от задълбочаването на нашите политически отношения. В тази връзка приветствам идеята на господин Саркисян да организираме среща на транспортните министри от всички държави, които са заинтересовани от този проект“, заяви след срещата Румен Радев.
Развитието на регионалната транспортна, енергийна и дигитална инфраструктура, която свързва държавите от Черноморския регион и Кавказ, е задължително условие за постигането на ръст в търговията и туризма, беше позицията на двамата президенти, допълват от пресслужбата на държавния глава.
Обсъдена беше и възможността за създаването на пряка въздушна линия София-Ереван.
През юли т.г. България ще бъде домакин на Българо-арменски бизнес форум, по време на който ще бъдат обсъдени конкретни проекти от взаимен интерес.
В присъствието на двама президенти бяха подписани двустранни споразумения - за взаимна защита и обмен на класифицирана информация, за регулиране на трудовата миграция, за сътрудничество в областта на информационните технологии и съобщенията, както и програма за сътрудничество в областта на културата.
Министърът на труда и социалната политика Бисер Петков и арменския му колега Артем Асатрян подписаха Спогодба за регулиране на трудовата миграция между България и Армения.
Със спогодбата се регламентира наемането на арменски работници в България за срок от 1 година с възможност за последващо удължаване за общо до 3 години. Урежда се и обменът на сезонни работници между двете страни за период до 9 месеца годишно.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара