„БСП за България“ предлага промяна в Закона за обществените поръчки, за да се ограничи прехвърлянето на строителни дейности на подизпълнители без търгове.
Партията предлага в текстовете за се заложи изискване поръчки да се възлагат само на компании, които имат капацитет да извършват 90% от дейностите, т.е. достатъчно персонал и техника.
Предложението идва, след като миналата седмица министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова коментира в писмен отговор на въпрос на депутата от левицата Георги Свиленски в рамките на парламентарния контрол, че държавното дружество „Автомагистрали“, на което беше възложено доизграждането на магистрала „Хемус“, изгражда магистралата предимно с работници на фирми, наети с рамкови споразумения.
Компанията разполага с 40-тонен булдозер, 114 тежкотоварни автомобила до 30 т, два верижни багера, още един колесен, осем комбинирани и два мини багера, 4 валяка, 17 камиона с бордови кран, 4 челни товарача, два влекача за товари, една специализирана машина за строителство на мостове, три дрона, 53 леки автомобила, 27 лекотоварни бусове, става ясно от отговора на Аврамова.
Министърът посочва, че 41 работници на „Автомагистрали“, назначени на трудов договор, се занимават с поддръжка и строителство на пътища. Дружеството е назначило и 9 пътни инженери, както и още 19 други инженери, 11 геодезисти, 1 геолог. Общо 37 са техническите ръководители, а шофьорите са 162-ма.
Същевременно счетоводителите на компанията са 20. Назначени са и още 6-ма „отчетника счетоводство“. В тази връзка от БСП питат дали фирмата е за пътно строителство, или е счетоводна.
Според БСП договорите, сключвани от „Автомагистрали“, противоречат на Закона за обществените поръчки, заради което от партията поискаха и одит на поръчките, изпълнявани от дружеството. Аврамова опровергава в отговора си това твърдение, като казва, че в случаите, в които дружеството работи с подизпълнител, това е посочено още в офертата, както се изисква от Закона.
Освен внесените предложения за законови промени, от левицата внесоха официално и предложението за одита на държавното пътностроително дружество. Според партията над 10% от дейностите му се изпълняват от десетина фирми чрез пряко договаряне и те „ограбват българските граждани и които пълнят чекмеджетата на нечии спални“, посочи Свиленски на брифинг в Народното събрание.
Междувременно в позиция, изпратена до медиите, "Автомагистрали" съобщи, че не се притеснява от одит от Сметната палата и ако бъде възложен такъв, ще окаже пълно съдействие.
От "Автомагистрали" отричат да имат незаконни договори. А най-важният им обект е довършването на автомагистрала "Хемус", което уверяват, че ще приключи в срок до 2024 година и че се извършва с високо качество.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?