Разширението на „Северен поток“ получи всички необходими разрешителни за строителство и от властите във Финландия, съобщава проектната компания Nord Stream 2 AG. Така тръбите бавно си пробиват път към Европа, след като през март Германия даде зелена светлина на проекта.
Процедурата по одобрение все още не е приключила в Дания, Швеция и Русия.
В началото на месеца проектната компания получи разрешение да изгради проекта в изключителната икономическа зона на Финландия. Очакваше се и второ одобрение – от регионалната администрация в Южна Финландия и сега газопроводът има всички необходими документи за строеж.
Плановете на „Газпром“ са да започне да строи новите две тръби по дъното на Северно море през 2019 година. Общата дължина на трасето е 1 230 километра. Финландският участък е с дължина от 374 километра.
Руският газов гигант, който е единствен собственик на капитала на Nord Stream 2, настоява, че газопроводът е изцяло икономически мотивиран, цитирайки данни, че заявките от страните, които ще бъдат обслужени от тръбите са се увеличили през миналата година.
Газопроводът обаче не се приема еднозначно в Европа. Сред големите лобисти за проекта е именно приемащата страна Германия, която ще намали цената на природния газ благодарение на премахването на транзитните такси. Подкрепа оказва и Австрия.
В Централна и Източна Европа обаче настояват, че „Северен поток“ 2 само ще засили руската доминация на газовия пазар в общността.
Преди дни германският канцлер Ангела Меркел заяви, че проектът ще проработи само ако има яснота какво се случва с транзита на газ през Украйна.
От съобщение на сайта на руското Министерство на енергетиката става ясно, че в началото на тази седмица е имало телефонен разговор между министъра Александър Новак и комисаря по въпросите на Енергийния съюз Марош Шефчович. Новак е изразил готовността на руската страна да осъществява доставките за Европа през територията на Украйна. По думите на руския министър има възможност транзитът да продължи и след 1 януари 2020 година, но това ще зависи от „икономическите обосновки и условията за ползване“ на газопреносната мрежа на страната.
В края на март „Нафтогаз Украйна“ съобщи на сайта си, че е отправила оферта за транзитните такси и използването на мрежата след 2019 година. Тогава изтича договорът за транзит на руския газ през Украйна, а в момента „Газпром“ се опитва да прекрати този договор предсрочно чрез дело в арбитражен съд.


Какво казаха политиците за оставката на кабинета
България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Борисов с първи думи: За да не ни заличат, настоях за тази оставка днес НА ЖИВО
Асен Василев: Предстои трудна задача - България да стане държава
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ


преди 7 години В Русия, мисля, че няма да имат проблем с одобрението."Процедурата по одобрение все още не е приключила в Дания, Швеция и Русия." отговор Сигнализирай за неуместен коментар