Европейската комисия е приела на вчерашното си заседание в Страсбург решение да спре одобрените неокончателно промени в правилата за международните пътни превози. Това съобщи изданието "Политико", цитирано от БТА. Засега решението все още не е представено официално.
Причината ЕК да приеме подобно решение е, че новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда.
Европейската комисия си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата, а новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища. Цитиран е заместник-председателят на ЕК Валдис Домбровскис, по чиито думи комисията ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме.
"Политико" отчита, че това е първият зрелищен сблъсък между новите ръководства на институциите на ЕС, а полза в случая имат противниците на промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва.
Investor.bg припомня, че на последното заседание в Брюксел на Съвета на ЕС, формат Транспорт, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков предупреди, че празните курсове за прибиране на камионите в държавата по установяване на всеки четири седмици ще доведат до 3% увеличение на вредните емисии, дължащи се на международния товарен транспорт.
В изказването си той настоя да останат настрана идеологичните дискусии и да се помисли за реалистичен подход по Пакета Мобилност I, който няма да има отрицателни и вредни последици за правилното функциониране на единния вътрешен пазар и за националните икономики на държавите членки.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Движението на ТИР-ове трябва да се ограничи, чрез 10_кратно повишаване на данъците и таксите, така че до 5 години напълно да изчезнат от пътищата. Далечни превози - само чрез ж.п. транспорт. Той трябва да се субсидира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар