Тайланд обяви план на стойност 44 млрд. долара за изграждането на нова инфраструктура и подобряването на индустрията по източното крайбрежие, който може да се свърже с инициативата на Китай за Нов път на коприната в подкрепа на икономическия растеж.
Проектът Източен икономически коридор (ИИК) може да бъде от полза за Китай и останалата част от Югоизточна Азия, освен че ще засили перспективите пред Тайланд, заяви промишленият министър Утама Саванаяна в интервю за Bloomberg Television в Банкок.
„Изключително естествено, логично и взаимно полезно е Източният икономически коридор да се свърже с Новия път на коприната и други регионални инициативи като Всестранното регионално икономическо партньорство или дори Транстихоокеанското партньорство“, каза Утама.
Икономиката на Тайланд е под натиск откакто военните завзеха властта през 2014 г. и правителството се опитва да ускори инфраструктурните проекти, за да подобри перспективите.
Планът за източното крайбрежие предвижда инвестиции за 1,5 трлн. бата (44 млрд. долара) от 2017 до 2021 г. за разширяване на летище, нови железопътни линии и градове, развитие на пристанища и стимулиране на съвременната индустрия. Утама очаква около 80% от финансирането да дойде от частния сектор, а останалата част - от правителството.
„Като цяло вървим по план“, казва той. „Засега тази година е година на подготовка за ИИК. Внедряваме цялостните планове. Следващата година очакваме да видим началото на реални инвестиции“, допълва Утама.
Инициативата Нов път на коприната е водещият план на китайския президент Си Дзинпин за отваряне на търговските маршрути и построяване на инфраструктура от Азия до Европа и Африка. Миналия месец Си очерта планове за насочване на 840 млрд. юана (123 млрд. долара) за изграждане на пътища, железопътни линии, пристанища и тръбопроводи в над 60 страни.
„Днес много страни не могат да си позволят да мислят за себе си от гледна точка на устойчивото развитие“, казва Утама. „Трябва да работим заедно и да мислим за региона като цяло“, допълва той-
Тайланд разчита на износа и туризма като двигатели на икономиката, но индустриалният свръхкапацитет ограничава частните инвестиции. Растежът изостава зад този на съседни страни като Индонезия и Малайзия, а по-силният бат увеличава рисковете, застрашавайки да удари конкурентоспособността на страната.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 8 години Все едно да кажеш, че Холандската икономика се крепи на червените фенери. Тайланд има доста повече неща от про-ститут-ки, по скоро ние сме в тази ниша на износа ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар