Японският автомобилостроител Toyota ще похарчи 10 млрд. долара за капиталови инвестиции в САЩ през идните пет години - колкото са били инвестициите му и през предходните пет години. Това заяви днес на автомобилното изложение в Детройт изпълнителният директор на компанията за Северна Америка Джим Ленц в интервю за Ройтерс.
Toyota си спечели критиките на избрания за президент на САЩ Доналд Тръмп, след като през 2015 г. обяви намеренията си да премести производството на своята Corolla от Канада в Мексико.
Ленц изтъкна, че това решение не е отговор на изявленията на Тръмп, а част от бизнес стратегията на автомобилостроителя в Съединените щати, където има 10 завода в осем щата. По думите му подготовката на плана за нов завод в Мексико е започнала преди две години, ако не и повече, преди да бъде обявен през 2015 г. Това са дългосрочни решения, посочи той, като допълни, че не е разговарял с Тръмп.
Тези 10 млрд. долара инвестиции включват новата северноамериканска централа на Toyota в щата Тексас, която се строи в момента, както и големи подобрения на заводите на компанията.
Ленц заяви, че Toyota планира да разшири някои от американските си предприятия през следващите пет години. Той посочи, че в момента за компанията работят 40 хил. души в Съединените щати, като през последните пет години са били създадени над 5 хил. работни места.
По-късно днес на автосалона в Детройт президентът на Toyota Акио Тойода представи новия модел Toyota Camry.
Ленц допълни, че "всички" са съгласни с целите на Тръмп да укрепи производството и заетостта в САЩ, той като "това ни помага да продаваме повече коли. . . Всички ние подкрепяме това, което той се опитва да направи". Искам да ви уверя, че сме конкурентоспособни", подчерта Джим Ленц.
(БТА)


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват