Базираната в Швейцария контейнерна група Mediterranean Shipping Company (MSC) изпреварва датската Maersk като най-голям спедитор в света, съобщи компанията, като потвърждава информацията на компанията за данни Alphaliner.
След като получи доставката на няколко кораба миналата година, MSC има капацитет да транспортира еквивалента на 4,284 млн. двадесетфутови (6-метрови) контейнера, казва Alphaliner. Капацитетът на Maersk е 4,282 млн. контейнера, предава Ройтерс.
И двете компании, които според Alphaliner държат пазарен дял от около 17%, казват, че размерът не е целта им.
Maersk, лидер в индустрията на контейнерните превози от десетилетия, цитира коментар на главния изпълнителен директор Сорен Скоу през май. „Бих искал да бъда главен изпълнителен директор на най-голямата компания за корабоплаване и логистика в света и вярвам, че имам добри шансове да запазя това още известно време“, казва той.
„Нашата цел не е да бъдем номер едно. Нашата цел е да вършим добра работа за нашите клиенти, като им осигурим силна възвръщаемост, и – не на последно място, да бъдем прилична компания за всички други заинтересовани страни, които правят бизнес с Maersk“, допълват от компанията.
Проблемите с доставките, причинени от нарастването на търсенето на потребителски стоки, докато светът излиза от първоначалното въздействие на пандемията, доведе до рекордно високи нива на контейнерните превози.
MSC, частна собственост на семейство Апонте, посочва в изявление по имейл, че е станала най-големият контейнерен превозвач в света, след като инвестира в нови свръхголеми плавателни съдове, "за да отговори на ускоряването на световната търговия и специфичното клиентско търсене на нашите услуги".
„В MSC никога не си поставяме конкретна цел да бъдем най-големите. Растежът, рентабилността и клиентите са това, което ни движи“, казва главният изпълнителен директор на MSC Сорен Тофт, който се присъедини към компанията от Maersk в края на 2020 г.
През 2016 г. Maersk продаде своя нефтен и газов бизнес и купи складове, за да се трансформира в интегрирана логистична компания. Тя притежава по-голямата част от капацитета си за контейнерни превози, докато MSC е наела около две трети от капацитета си, казва Alphaliner.
Според данните CMA CGM и Cosco са третата и четвъртата по големина компания за превоз на контейнери със, съответно, 12,6% и 11,6% пазарен дял.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата