IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

IPO-то на Fashion Supply премина без успех

Записаните акции се оказаха недостатъчни

16:15 | 20.07.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Фешън Съплай АД</em></p>

Снимка: Фешън Съплай АД

Без успех премина първичното публично предлагане (IPO) на пазар BEAM на Българската фондова борса (БФБ) на текстилната компания „Фешън Съплай“ (Fashion Supply). По време на аукциона записаните акции се оказаха недостатъчни, за да бъде призната емисията за успешна, съобщиха от БФБ. Обявеният минимум за успех на предлагането е 500 хил. бр. записани акции на стойност 3,25 млн. лв.

„Успехът на едно IPO е комбинация от много фактори. Част от тях са свързани с финансовото представяне на компанията, икономическият ѝ сектор на дейност и нейният пазарен потенциал. Но важни фактори са също така тези, които изграждат доверие и усещане за устойчивост. При пазарна несигурност и волатилност втората група фактори стават все по-ключови за вземане на инвестиционно решение“, коментира доц. д-р Маню Моравенов, изпълнителен директор на БФБ, цитиран в прессъобщение от компанията. 

По думите му предварителните срещи и представяния на бъдещото IPO с потенциални инвеститори са изключително важни при пазарна несигурност. Чрез тях може от една страна да се получи обратна връзка за инвеститорската оценка и подходящата емисионна цена, но също и да се определи най-подходящото време за предлагането, ако е налице достатъчен инвестиционен интерес.

Борсата допусна до търговия временна емисия акции, издадена от Fashion Supply с цел осъществяване на първично публично предлагане на 651 хил. бр. акции.

Компанията планираше да инвестира набраните средства в нов кроялен робот и настилъчни машини и маси, за да удвои капацитета и да повиши производството, както и в собствена система за дигитален печат върху платове.

През първото тримесечие на годината Fashion Supply отчита ръст на приходите и печалбата. Приходите възлизат на 1,784 млн. лева за периода януари-март при 1,53 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от 16,6% на годишна база.

Разходите на компанията са за 1,725 млн. лева при 1,454 млн. лева година по-рано, или с 18,6% повече на годишна база. Нетната печалба е за 33 хил. лева при 53 хил. лева година по-рано, като намалява с почти 38% на годишна база.

Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още