На огромния пазар на бельо навлезе нова ултралуксозна линия, съдържаща нишки от 24-каратово злато, съобщава CNBC.
Главният изпълнителен директор на компанията-производител - Rococo Dessous, Саша Хертли разбира, че на пазара има подобна ниша, докато работи като консултант в Катар. След разговори с частни клиенти Хертли осъзнава, че любовта на богаташите към всичко златно е незадоволена по отношение на ... интимното им облекло.
След като се мести в САЩ и се записва в Бизнес колежа в Колумбия, Хертли се свързва с бившия дизайнер на Victoria's Secret Бриана Лий и пуска първата модна колекция, в която са използвани златни нишки от Швейцария.
"Материалът е изненадващо мек и траен", обяснява Лий. "Повечето платове със злато до момента бяха с покритие, но нашият е уникален, защото металът е втъкан в нишката. Това създава усещане за един мек плат", допълва тя.
Всяко едно от изделията на компанията съдържа между 10 и 20 грама злато. Подобно охолство не е евтино. Цените на комплектите започват от 1 500 долара и достигат около 6 000 долара, в зависимост от декорацията.
Хертли избира златото пред останалите ценни метали поради символизма, който то има на пазарите, към които се е насочила компанията му – страните от Близкия Изток и Русия.
Колекциите на компанията се продават най-вече по ревюта и временни магазини, включително в два бутика в Монако и един в Южна Франция. Сватбената колекция бе представена миналия уикенд на ревю по време на модната седмица на бельото в Ню Йорк.
В момента компанията води преговори с няколко вериги за разпространение на линията, включително с Harrods и Selfridges в Европа, Bergdorf Goodman в САЩ и Saks Fifth Avenue, Macy's Bloomingdale's и Harvey Nichols в Близкия изток. Обмисля се и вариант да се създаде по-евтина колекция за любителите на лукса с по-плитки джобове.
"Знаем, че особено веригите биха оценили подобна линия", казва Хертли. "Засега обаче все още не знаем как да го направим по възможно най-добрия начин. Може би просто можем да намалим количеството злато или пък да измислим изцяло нов продукт, като например аксесоар", допълва той.
Златото в момента се търгува на нива от около 1 300 долара за унция, но през последните две години цената му достига и нива от 1 900 долара. "Движения от плюс или минус 20-30% не биха ни накарали да променим цените", казва Хертли. "Ако обаче златото поскъпне с 50%, вероятно ще трябва да ги увеличим с около 10-15%".
Пускането на линията златно бельо идва след година на бум при търговията с луксозни стоки. През 2012 г. продажбите са се покачили с 10% до 281,30 млрд. долара, отчитайки трета поредна година на двуцифрен растеж, сочат данни на консултантската компания Bain & Co.
Отделни данни на NPD Group показват, че пазарът на бельо също расте. Продажбите в този сегмент са се увеличили с 2,3% през 12-те месеца, завършили през май, до 10,81 млрд. долара на годишна база.


Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Община Варна с богата културна програма до края на март 2026 г.
Мъж е обвинен в блудство с 13-годишна в автобус
ЕК предяви иск срещу България за нарушения при обществените поръчки
От имоти към ETF-и и облигации - българинът инвестира все по-смело на борсата
Трендът на биткойн от последните години е прекъснат
Изкуствените елхи срещат истински проблеми
Стремежът да се поправи GAP
ЕС търси споразумение за замразяване на руски активи до петък
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
За да се отдаде на режисурата: Идрис Елба скоро ще спре актьорската игра
Украински военноморски дронове се насочват към "сенчестия флот" на Русия
Какви са вариантите на Радев за служебен премиер?
Мъглив петък в низините, в останалата част - предимно слънчево
Зодиите, които са самотни