Продажбите на Coca-Cola отчитат спад за четвърто поредно тримесечие, след като търсенето на газираните ѝ напитки в Европа намалява, а силният долар понижава стойността на продажбите на пазари извън САЩ, включително Латинска Америка, съобщава Ройтерс.
Акциите на производителя на газираните напитки Sprite и Fanta поевтиняха с около 1% до 46 долара за брой по време на търговията преди отварянето на пазара в сряда.
Coca-Cola и конкурентът ѝ PepsiCo понасят удари, тъй като потребителите все повече мислят за здравето си и намаляват консумацията на газирани напитки, сменяйки ги с чайове, плодове сокове и шейкове.
Ръстът на долара също засяга компаниите, които имат значително присъствие на пазарите извън САЩ, включително Китай, Европа и Бразилия.
Средната стойност на долара се повиши с 2,6% през първото тримесечие спрямо миналата година. Щатската валута поскъпна с 18% през първите три месеца на 2015 г.
Продажбите на Coca-Cola в Европа са спаднали с 1% до 1,20 млрд. долара през тримесечието, приключило на 1 април, което се равнява на почти 12% от общите приходи.
Нетната печалба, която компанията предвижда да разпредели към акционерите, е спаднала с 4,5% до 1,48 млрд. долара, или 34 цента на акция.
Без единичните ефекти Coca-Cola отчита печалба от 45 цента на акция, което е малко над средната оценка на анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, за 44 цента.
Нетните оперативни приходи са се понижили с 4% до 10,28 млрд. долара.
Без да се включва влиянието на придобиванията, продажбите и валутните движения приходите обаче отчитат ръст от 2%.


Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Община Варна с богата културна програма до края на март 2026 г.
Мъж е обвинен в блудство с 13-годишна в автобус
ЕК предяви иск срещу България за нарушения при обществените поръчки
От имоти към ETF-и и облигации - българинът инвестира все по-смело на борсата
Трендът на биткойн от последните години е прекъснат
Изкуствените елхи срещат истински проблеми
Стремежът да се поправи GAP
ЕС търси споразумение за замразяване на руски активи до петък
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
За да се отдаде на режисурата: Идрис Елба скоро ще спре актьорската игра
Украински военноморски дронове се насочват към "сенчестия флот" на Русия
Какви са вариантите на Радев за служебен премиер?
Мъглив петък в низините, в останалата част - предимно слънчево
Зодиите, които са самотни
преди 9 години "...поредната сериозна компания съсипала дългогодишен авторитет и направила недопустими компромиси със здравето на клиентите си в желанието за повече печалба ." Като всичко дето гони далаверата ! Клиентът е балама и трябва да се баламосва ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години от това по-сладък бизнес - здраве му кажи ... чешмянка със захар и те ти лимонаТа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Coca Cola безобразно развалиха качеството на продукта с цел поевтиняване. Вече е почти неразпознаваем от оригинала. Количеството подсладители е почти на предела на усвоимост. Никак не е случайно, че вече е забранен в някои цивилизовани краища на света. Жалко е, че това е поредната сериозна компания съсипала дългогодишен авторитет и направила недопустими компромиси със здравето на клиентите си в желанието за повече печалба отговор Сигнализирай за неуместен коментар