Финландската модна компания Marimekko Oyj иска да се върне обратно към 60-те години, когато става известна с това, че облича Джаки Кенеди.
“Имаме какво още да правим в областта на модата“, твърди главният изпълнителен директор Мика Ихамутила, който е и най-големият акционер в базираната в Хелзинки компания. По думите му през 60-те години модната къща е била легендарна.
Marimekko започва да печели слава в САЩ когато Джаки Кенеди позира в нейна червена рокля на корицата на Sports Illustrated през 1960 г. Днес компанията е по-известна със своите интериорни декорации, отколкото с дрехите си. Сега обаче тя се опитва да съживи линията си от дрехи, за да стигне до потребителите от цял свят.
За целта Marimekko наема нов творчески директор в лицето на Ана Търнъл, която преди това е работила за H&M, пише Bloomberg.
Миналия месец финландският търговец на дребно пък си партнира с Banana Republic, подразделение на Gap Inc., за създаването на нова колекция. Именно дрехите донесоха 41% от приходите на компанията за първото тримесечие. Чантите са отговорни за 20% от приходите, а интериорните декорации – за 39%.
По думите на Ихамутила, който е бивш банкер и е първият мъж на поста главен изпълнителен директор на компанията, има голямо търсене на продуктите на Marimekko.
“Виждаме голям потенциал в нашите модни артикули, но трябва да развием линията“, коментира той, допълвайки, че компанията вече залага на по-добри материи и кройки.
“Нашата цел в следващите пет години не е да превърнем компанията в луксозна марка“, посочва Ихамутила. „Целта ще бъде да се позиционираме между средното за пазара и достъпния лукс.
Marimekko трябва да привлече потребителите от цял свят след като делът на общите ѝ продажби във Финландия се сви до 50% от 75% преди Ихамутила да застане начело. Докато главният изпълнителен директор твърди, че все още вижда възможности за растеж във Финландия, най-големият потенциал за развитие на компанията в следващите пет години се крие в чуждите пазари. По думите на Ихамутила изглежда компанията ще има най-бърз растеж на азиатския пазар.
Интересните дизайни на Marimekko са се превърнали в хит в Япония, където фирмата има вече 27 магазина. Компанията планира да отвори 10 нови магазина в Китай до края на 2016 г., в допълнение към петте, които вече има в континенталната част и в Хонконг.
Marimekko ще отвори осем магазина в Близкия изток до края на 2019 г. За целта тя си партнира с BinHendi Enterprises. Първият магазин ще отвори врати в Дубай този септември.
Докато бизнес климатът остава предизвикателство пред търговците на дребно в САЩ и Европа, Ихамутила твърди, че преминаването от „бърза мода“ и луксозните стоки към „интересни брандове с голяма стойност“ може да е от полза на компанията дори и в по-слабите пазари.
Продуктите на Marimekko привличат потребителите в най-бързо растящите пазари като Корея и Китай, коментира главният изпълнителен директор на компанията. По думите му в същото време Marimekko трябва да запази „крехкото равновесие“, така че да не „загуби своята финландска и скандинавска идентичност“.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям