IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Hermès забавят растежа си

Производителят на луксозни стоки среща редица проблеми в азиатските страни

13:43 | 18.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Продажбите на френския производител на луксозни стоки Hermès International през второто тримесечие са се увеличили с 5,8%, съобщават от компанията. 

Hermès, която е известна със своите чанти Kelly и с копринените си шалове, заяви, че продажбите ѝ за периода възлизат на 963 млн. евро (1,3 млрд. долара). Сумата е по-висока от тази за второто тримесечие на 2013 г., която беше 910 млн. евро. Като изключим валутните колебания като отслабването на йената в Япония, продажбите са се увеличили с 9,6 на сто, пише Wall Street Journal.

Растежът през второто тримесечие обаче бележи спад в сравнение с 10%-ния скок, който компанията отчете през първото тримесечие, както и 12%-ния растеж, който постигна през същия период миналата година.

Данните, които Hermès посочва, изпращат сигнал, че растежът на пазара на луксозни стоки е изправен пред редица предизвикателства. Hermès, която е смятана за една от най-големите луксозни марки на пазара, често отчита най-силен ръст в сектора. Конкурентните марки, като Louis Vuitton и Gucci, се опитват да се представят по-добре, като предлагат кожени изделия, за да изравнят силите си с Hermès.

Но Hermès също се сблъсква с насрещни ветрове. Нейните продажби на часовници спаднаха с 15% през второто тримесечие. Компанията твърди, че търговията с часовници на едро е трудна, особено в Китай. В азиатската страна тези предмети са се превърнали в показател на богатството, а в момента са нещо, което бива заклеймявано на фона на мерките срещу корупцията, предприети от правителството. 

Друг проблем в Азия се явява Япония, където продажбите отбелязват спад от 6,3% през второто тримесечие. Продажбите на луксозни стоки в страната се увеличиха през първото тримесечие преди увеличението на данъка върху продажбите. Като изключим ефекта от слабата йена, продажбите през второто тримесечие в Япония се придвижиха нагоре само с 1,6%.

Hermès прогнозира, че оперативният марж през първото полугодие ще бъде малко по-нисък от маржа от 33,1%, който отбеляза за първите шест месеца на миналата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още