IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Могат ли швейцарските компании да направят по-умен часовник от Apple?

Производителите на традиционни часовници се изправят пред нови предизвикателства

12:03 | 21.03.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Въпреки че швейцарските производители на часовници са гъвкави по отношение на наемането и освобождаването на работници, те са уволнили 9% от всичките си 53 300 служители между 2008 и 2010 г. Тази загуба на работни места може да стане още по-тежка, ако умните часовници изместят кварцовите.

Съоснователят на Swatch Елмар Мок се притеснява именно от това, че, ако Apple успее да продаде между 20 и 30 млн. часовници, това ще е сравнимо с всичките 28,6 млн. часовници, продадени от швейцатските производители през 2014 г.

Проблемът не е само в потенциалните съкращения и загубите. Швейцарските компании използват кварцовите си продукти, за да п,ривличат нови клиенти. Ако носите за първи път швейцарски часовник като студент или млад професионалист шансовете да си купите по-скъп след това са по-големи.

Ако индустрията загуби ключа към успеха заради Apple, Samsung и други производители на електронни устройства, продажбите на швейцарски часовници в крайна сметка ще спаднат. Повече от половината от продажбите на Swatch са на евтини устройства, а загубата на този пазар би била катастрофална за компанията. Високият клас часовници носят други 30% от продажбите ѝ, така че част от този сегмент също може да бъде засегната от Apple. Swatch е заинтересована да направи продуктите си "умни" поради тези две основни причини.

Луксозният бранд TAG Heuer също търси нов продукт, защото по-евтините марки вече напредват бързо в света на умните часовници.

Кварцовите часовници от ново поколение могат да се похвалят с функции като проследяване на различните дейности и скоро ще предлагат възможност за извършване на плащания.

Швейцарските производители на часовници не са спали по време на революцията на технологиите в сферата. По-скоро са изчакали останалите да проучат пазара вместо тях. Те могат да си позволят да изчакат. Продажбите от износа на висок клас часовници достигнаха 13,8 млрд. швейцарски франка. За сравнение през 2000 г. те бяха 3,1 млрд. долара.

Индустрията разполага с време да обмисли стратегията си, да обърне внимание на дизайна и да подбере внимателно новите функции на часовниците си, базирайки се на разработките на гигантите от Силициевата долина.

С други думи швейцарските часовници са добре позиционирани спрямо Apple. Те започват да въвеждат нови продукти след като конкурентите им скочиха първи в този сегмент. Швейцарското внимание към детайла може да се окаже добро за развиващата се индустрия на преносимите устройства, дори и Apple да се окаже начело. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 9 години
ооо да и след около 300 години опит ще почнеш да правиш почти толкова добри часовници като швейцарците.,,, а за епъл уотч, няма кво да кометирам ... преди 20 години имаше часовник с ***, та и това подобно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още