Американците не са във военно време, но покрай пандемията от Covid-19 се хранят толкова много с пакетирани храни, все едно са, пише Адам Минтър в свой анализ за Bloomberg.
Продажбите на консерви Spam се увеличават с над 70% за 15-те седмици, приключили на 13 юни. А нетните продажби на хранителни стоки на Hormel като фъстъчено масло Skippy и Hormel Chili отбелязват ръст от 8% през второто тримесечие на компанията.
Голяма част от този ръст се дължи на паническото пазаруване по време на националната карантина. Но близо пет месеца след началото на пандемията динамиката се измества. „Това, което започваме да виждаме, е, че потребителите остават при нас“, казва Луис Маркони, вицепрезидент на групата на Hormel за хранителни продукти.
Фактът, че клиентите на Spam продължават да купуват от продукта, говори за начина, по който Covid-19 променя американските навици на пазаруване и хранене. В частност концепцията, свързана с прясна и здравословна храна, придобива по-разнообразни значения.
Точно както бедността и недостигът по време на Голямата депресия и Втората световна война влияят на американските навици за поколения, така вероятно ще се задържи и промяната от ерата на пандемията.
През последното десетилетие доминиращата американска хранителна тенденция е търсенето на по-здравословни, по-свежи и „автентични“ храни вместо пакетирани храни, които доминират в американските килери през втората половина на 20 век. От 2010 г. до 2017 г. потребителските разходи за пресни плодове и зеленчуци нарастват с 2,3%.
С настъпването на Covid-19 обаче освен със загуба на работни места и намалени доходи американците също внезапно се сблъскват с нарастващите цени на храните.
Те също така се хранят предимно у дома заради ограниченията в ресторантите. В същото време неизвестен брой възрастни деца се завръщат у дома, за да живеят и да се хранят с родителите си.
Очаквано, обемът на закупените хранителни стоки се увеличава с цели 31%. Пакетираните снаксове представляват голяма част от това увеличение, тъй като стресираните американци търсят достъпни храни - модел, наблюдаван в минали рецесии. В същото време всеки пети американски родител с деца споделя, че се притеснява за осигуряването на храна.
Целия анализ четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
преди 5 години театрото "втора вълна" да си го играят Гейца и Сорос ... ама на някой остров , щото ред некът вече е извадил уинчестера на прадеда си ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Дотук театрото с "вирусът" се изигра блестящо.Публиката е веднъж и половина, поздравления : ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Коронавирусът накара американците да посегнат към пакетираната храна При втората вълна ще посегнат и към пакетираните патрони,що за година -66% спад на БВП за Хегемон, който тушира вътрешните сипротиворечия с външна плячка (балъци, колекциониращи зелено)е непоносимо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар