Цените на петрола се понижиха от 5-седмичните си върхове рано в сряда заради съмненията на анализаторите, че потенциалните разговори между производителите за намаляване на свръхпредлагането ще бъдат успешни, съобщава Ройтерс.
Фючърсите върху петрола сорт Брент се понижиха с 0,81% до 48,83 долара за барел към 9:42 ч. българско време. Въпреки спада цените все пак са нагоре с над 17% спрямо началото на август и остават в близост до петседмичния връх от 49,36 долара за барел, постигнат през предния ден.
Американският суров петрол се търгува за 46,31 долара за барел след понижение от 0,58%, но също е с повече от 18% над нивото от началото на август.
Според трейдърите поевтиняването след последните ралита натежава върху цените, а има и съмнения, че разговорите между производителите за ограничаване на свръхпредлагането ще се окажат успешни.
ОПЕК (Организацията на страните износителки на петрол) вероятно ще възстанови разговорите за замразяване на нивата на добива, когато се срещне със страни извън картела, като източници се позовават на желанието на Саудитска Арабия за по-високи цени.
„Слуховете около сътрудничество между производителите започнаха отново, предизвикани от последните коментари на петролния министър на Саудитска Арабия, което позволи на цените на петрола да се вдигнат“, коментират от френската банка BNP Paribas.
Въпреки това, като много други, BNP се съмнява да има успешен резултат.
„Предвид слабите резултати, когато става въпрос за сътрудничество между производителите, не се надяваме на евентуално замразяване на добива и още по-малко на изключително нужното намаляване на производството, за да се помогне да се ребалансира пазарът на петрол“.
Последният път, когато ОПЕК и други петролни производители като Русия се срещнаха през април, за да обсъдят начини да намалят свръхпроизводството, разговорите се провалиха заради липса на договорка основно между съперниците в ОПЕК Саудитска Арабия и Иран.
Среща на ОПЕК през юни също не успя да постигне споразумение за ограничаване на добива, а производството на групата оттогава насам постигна нови рекорди.
От гледна точка на търсенето BMI Research съобщи, че китайският внос ще бъде сравнително слаб спрямо предишните рекордни години, тъй като „местният излишък от горива и планирани ремонтни дейности в няколко рафинерии ще ограничи вноса през третото тримесечие“. Компанията добави обаче, че дългосрочният внос на Китай ще бъде силен заради намаляващото местно производство.
В отделен коментар BMI заяви, че търсенето на рафинирани продукти в Азия ще нарасне.
„Азия все повече ще се превръща в основния център на търсене на рафинирани горива в света. Макар че силата на китайското и индийското потребление е добре познато, важно е да се отбележи нарастващият принос от азиатските пазари в периферията“, казва BMI.
“Прогнозираме потреблението на горива в Индонезия, Тайланд, Пакистан, Виетнам и Филипините да нарасне от 3,92 млн. барела на ден през 2015 г. до 4,49 млн. барела на ден до 2020 г.“, добавя компанията.


Протестите започнаха със загрявка за довечера
Важно! Вижте как да се предпазите, за да не пострадате по време на протест
Областната дирекция на МВР във Варна получава държавен имот
Община Варна стартира проекти за ремонт на СК „Локомотив“ и НЧ „Христо Ботев 1928
Черно море пусна билетите за мача с Арда за Купата на България
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Обикновените бели тениски на Брунело Кучинели струват 500 долара. Само не ги наричайте тихи
Пасивност към еврото прави българския бизнес уязвим за конкуренцията от ЕС
Ръсел Вуут е архитектът на имперския президентски мандат на Тръмп
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Кабинетът отпусна 1,7 млн. лева за неприетите деца в детски градини
Донбас няма да задоволи Путин, той ще иска още
Украйна е задържала кораб на руския сенчест флот