Саркози, който отдавна бие тъпана на търговската реципрочност и заклеймява европейската „наивност“, отиде и по-далеч с искането си ЕС да приеме закон „Купувай европейското!“ по аналогия с „Купувай американското!“ в САЩ, запазвайки сигурни пазари за националните производители.
В своя реч от миналия месец в рамките на кандидатпрезидентската му кампания той заплаши да въведе едностранни ограничения върху обществените поръчки, ако ЕС не предприеме действия. С подобен ход обаче той би нарушил законодателството в ЕС.
Подобно на много търговски битки, полемиката изправи един срещу друг интересите на производителите срещу тези на потребителите и разкри границите на възможностите на Европа да разшири собствената си система на управление, базирана върху правилата, в целия свят.
В проучване, поръчано от френското правителство, се твърди, че като се изключат пазарите на обществените поръчки, европейските производители се изправят пред нарастващия проблем с „нечестната конкуренция“ от държави с по-ниски стандарти за пазара на труда, околната среда и сигурността.
Изследването, носещо заглавието „Да се сложи край на нечестната глобализация“, чиито автори са ветеранът-индустриалец Ивон Жакоб и служителят във френското министерство на финансите Серж Жийон, повтаря подобни оплаквания за субсидирането на китайски компании, кражба на интелектуална собственост и манипулирането на валутния курс. Но то изкарва наяве и проблеми като провала на европейските власти да контролират използването на маркировката СЕ, която трябва да увери потребителите, че продуктът, върху който е изписана, отговаря на европейските норми за сигурност.
На практика вносителите поставят маркировката върху продукти от домакинско оборудване до играчки, които рядко се проверяват от представители на националните митнически служби при влизането им в съответната страна.
„Това е грешка на самата Европа. Европа не контролира собствения си пазар, който е най-големият в света“, заявява Жакоб, бивш депутат от консервативното течение, който сам се нарича „либерален интернационалист". „Европейският съюз е въвел технически стандарти и норми за сигурност върху собствената си индустрия, които не се прилагат другаде и вносните стоки не се проверяват за тях“, добавя той, като дава примери с автомобилните гуми, запалките и химикалите.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 13 години Крайно време беше. Същото трябва да се отнася и за отделните членки на ЕС. Не трябва да се пускат чужди фирми в България, ако съответната страна не пуска нашите работници и фирми там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар