Европейските производители на автомобилни гуми преценяват, че 15% от вносните гуми на пазара в ЕС са с качества под европейските стандарти за сигурност, но никой не ги проверява, твърди Жакоб. Според него 76% от вносните запалки, основно от Китай, не отговарят на стандарта за сигурност ISO 9994, който френският производител Bic трябва да спазва.
Така наречената директива REACH на ЕС принуди бизнеса в Европа да открие заместители на химикали, смятани за небезопасни, което наложи поемането на разходи, които на конкурентите не им се налага да правят, и накара част от компаниите да изнесат производството си извън съюза при по-ниски стандарти. Тя струва на компанията EADS 80 млн. евро годишно само за смяна на боята за крилата на самолетите Airbus, докато основният ѝ конкурент Boeing няма подобни грижи, е заявил президентът на EADS пред Жакоб.
Това обаче е дреболия в сравнение с продажбите на самолетите на EADS, изложени на риск заради друг спор във връзка с усилията на Брюксел да накара чуждите авиокомпании, изпълняващи полети до Европа, да купуват квоти въглеродни емисии. Вследствие на това Китай отказа покупката на самолети Airbus на стойност 14 млрд. долара.
Жакоб и Жийон искат ЕС да въведе контрол върху качеството заедно със санкции, които да наложат маркиране на вноса в ЕС. Те предлагат да се създаде европейска служба за наблюдение на вътрешния пазар по модела на агенцията за борба с измамите и да се наеме допълнително персонал за проучване на жалбите на индустрията за дъмпинг на стоки на цени под производствените.
Колкото и да са справедливи тези жалби обаче е трудно да си представим правителства в държави на кръстопът като Холандия, Белгия или Великобритания да наемат армии от митничари, които подробно да преглеждат китайския внос, пише Ройтерс.
Балансът на силите в Брюксел вероятно ще се запази с привържениците на членството на Великобритания в него, защото договорът на ЕС е предоставил на ЕК водещата роля по отношение на търговията. Дори новите мерки за обществените поръчки да бъдат одобрени, ще трябва да се иска съгласието на ЕК, за да влязат те в сила.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
преди 13 години Крайно време беше. Същото трябва да се отнася и за отделните членки на ЕС. Не трябва да се пускат чужди фирми в България, ако съответната страна не пуска нашите работници и фирми там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар