IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Димитър Радуков: Uber не нарушава законите в България

Компанията ще се фокусира засега върху бизнеса си в София и възнамерява да утрои броя на наетите инженери в рамките на година

08:01 | 30.04.15 г. 36
Автор - снимка
Създател
<p>
	Димитър Радуков. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Димитър Радуков. Снимка: Investor.bg

Освен това всички пътувания се проследяват чрез GPS-и и остават записани в системата. Което е още едно допълнително подсигуряване.

Отделно всеки пътник има възможността да сподели със своите близки или приятели как точно протича неговото пътуване. Неговият близък или приятел може да види как се движи колата и къде се намира пътникът и автомобилът. Например, Вие пътувате с Uber, Вие виждате кой е шофьорът и колата. Вие може да споделите тази информация с Ваш близък, ако има инсталирана апликацията на смартфона си. И той ще вижда всички параметри на пътуванията – само с едно натискане на екрана.

Отделно имаме и рейтингова система. Тя важи както за шофьорите, така и за пътниците. След всяко пътуване се оценяват. Ако има шофьори и пътници с нисък рейтинг, те се отстраняват от системата. В България, например, вече се е стигало до отстраняване на шофьор заради нисък рейтинг.

Всичко това реално прави този тип пътувания най-сигурни за потребителите.

- Друго опасение е свързано със сигурността на плащанията и на самите данни за картите. Как я гарантирате?

- Винаги е много по-сигурно да се плаща през банковата система, отколкото да се носят пари в брой. Ние ползваме една от най-утвърдените компании за плащане в света, която криптира и пази данните, ние нямаме достъп до тях. Това е реално е най-добрият и сигурен начин за електронни плащания, който се предлага на пазара в световен мащаб. За петте години, в които Uber съществува, не е имало нито един случай на измама.

Реално банковите плащания означават, че има връзка и може да се провери кой се качва в колата и кой кара. Няма анонимност и това е ново ниво на сигурност, което идва на българския пазар.

- Как се развива  платформата за първите почти пет месеца от дейността си в страната? Колко пъти е свалено приложението, какво е средното месечно ползване от потребител? Каква е средната оценка за шофьорите? Има ли различния при тези резултати спрямо средните за Европа?

- Ние сме частна компания и все още сме в ранен стадий на дейността си. Не бих искал да споделям конкретни параметри. (В интервю за Investor.bg преди месец мениджъри на компанията заявиха, че за първите три месеца приложението е използвано над 200 000 пъти, което е много висок брой в един много бързо растящ пазар, в сравнение с другите градове, в които е компанията. Самото приложение е свалено над 5 000 пъти за трите месеца).  

Това, което е по-интересно за потребителите, е колко бързо би дошла една кола до тях. И ако в началото на дейността ни в София това време бе средно около 15 минути, то сега то е малко под шест. Ние се стремим да намалим това време до под пет минути за всяко място в София.

Друг интересен факт е, че в България има изключително високи рейтинги за шофьорите. Средният рейтинг е значително по-висок от този в съседните държави. Това говори за качеството на услугата, която ние предлагаме, спрямо алтернативите и в същото време е индикация за това колко доволни са клиентите. Средната рейтингова оценка в момента е 4,8 – 4,9 при максимална оценка от 5.

- Фактът, че сте намалили времето за пристигане на кола след поръчката, показва ли, че се е увеличил броят на наличните шофьори?

- Да, имаме доста повече шофьори, но имаме и повече пътници, които искат да ползват платформата. Нашата цел е да ги развиваме все повече. Това е единственият начин да смалим средното време за пристигане на кола под 5 минути.

- При навлизането на пазара и набирането на шофьори компанията бе обещала минимален приход на месец. Как седи сега въпросът?

- В момента няма такъв. Реално приходите на нашите партньори – шофьори, са функция на това колко маршрута правят. Няма гарантиран приход. Има достатъчно търсене, което реално гарантира високи приходи, няма нужда от минимална ставка.

- Предвид летния сезон е интересно дали компанията обмисля експанзия в други градове в страната, например по морските курорти?

- Нашата основна цел е да развием бизнеса в София. По-натам ще преценим, но в момента няма конкретно решение за развитие в други  градове.

- Това е отстъпление от досегашните планове?

Не, не бих казал, че е отстъпление. В компанията е налице вътрешна дискусия дали да се разширяваме с други градове, или да се концентрираме върху София. Засега сме решили да наблегнем на софийския пазар като най-голям и най-перспективен.

- Стартирахте с една услуга, която се счита за по-ниско ценова ориентирана. Ще предложите ли и други услуги в столицата ни?

- В момента сме фокусирани върху нашата услуга UberX. Все пак е нужно да отчитаме възможностите и покупателната способност на населението в София. Дали ще предложим част от нашите други услуги, ще решаваме по-късно.

- Имате планове за развитие на инженерингов хъб в България. Докъде стигнахте с тези планове? Колко хора възнамерявате да назначите?

- Този хъб вече съществува. Наскоро се преместихме в нов офис (в Сердика бизнес център, б. ред.). В момента имаме около 20 служители инженери, които работят върху софтуер, който след това ще бъде използван на глобално ниво. Нашите планове са да утроим броя на служителите ни в България в този хъб в близката година. Нашето ограничение е реално доколко можем да намерим добри специалисти на българския IT пазар, който е изключително конкурентен. Ако намерим повече добри програмисти и софтуерни инженери, със сигурност ще ги наемем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

26
rate up comment 3 rate down comment 13
pinoccio
преди 9 години
С какво ги премята потребителите,бе, пич? Че услугата струва едиколкоси? Не ти харесва - не се качваш на такси. Може би UBER ще возят безплатно. Ти возил ли си се на такси извън България? Нашите таксита ще ти се видят като моторизиран орден на Майка Тереза. Из Европа 20 евро е само да се качиш, тук се возиш от летището до Люлин за 7 евро, същото разстояние ще ти е минимум за 40-50 евро. Ще ми опонираш за стандарта, ама колата си е кола и горивото си е гориво навсякъде. И това за гилдията е само една брънка от проблема. Основното е във возенето на клиентите сякаш са нелегални. Това да не са времената на партизанското движение?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 10 rate down comment 2
bigmamascandal
преди 9 години
гилдията на таксиметровите шофьори е преметната... Aх, да си дойдем на думата. Ами нека е преметната, след като от години тази гилдия пък премята потребителите. Хак им е. Днес чтеа, че 1 евро ще си намалят тарифите. До това води конкуренцията, вкл. и от UBER./
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 11 rate down comment 1
simbad12
преди 9 години
Как така без предварително обявени тарифи? Тарифите са си ясни и си се спазват! И няма изненади, за разлика т помпите на много таксита... Четете, преди да коментирате
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 5 rate down comment 12
pinoccio
преди 9 години
Какъв бизнес модел, бе, друже? Всичко се прави за печалба и неплащане на данъци, такси и осигуровки. Американците друго не могат да измислят. Те се водят от максимата - никакво участие на държавата, такава им е цялата бизнес среда. Американското правителство го боли фара за обществено здравеопазване, за обществено образование и прочие. Такива практики нямат място в социалистическа Европа. UBER може да е по-удобен на клиентите, може и да пристигат колите още преди да са ги викнали, но въпросът е, че гилдията на таксиметровите шофьори е преметната. Става въпрос и за заетост и синдикални позиции. Ако всеки сектор бива заобикалян с такива оптимизирани практики, клиентите накрая няма да имат с какво да платят на UBER - такива са взаимозависимостите между отделните икономически сфери, те са дълбоки и трудно разпознаваеми понякога. Ами ДАНС как ще контролира бардаците на София, бе, пичове?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 7 rate down comment 11
MZ/X
преди 9 години
UBER може да не нарушава законите на България, но шофьорите на UBER със сигурност ги нарушават и е много грозно компанията да не защитава тези хора!С данъците и осигуровките не мисля, че има проблем, защото парите се превеждат по банкова сметка и от задължение на шофьорите е, като на всеки човек със свободна професия да се осигури и плати данъците.Проблемът е със съзнателното стимулиране на шофьорите да не се регистрират като такси и да работят по предварително обявени тарифи. Последиците от тези закононарушения са изцяло за сметка на шофьорите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 10 rate down comment 10
misanthrope
преди 9 години
1) Не е умишлено2) За да не дезинформирам и да се информирам, защо не сложат на сайта си ясни правила и примерен договор с шофьорите си, за да мое се информираме аджеба и аз и КЗК и данъчните и НОЙ и да знаем черно на бяло, а не да ми обясняват че наемат софтуерни инженери
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 25 rate down comment 5
ssaki
преди 9 години
Много хора изпитват тих ужас от повечето таксиметрови шофьори и/или таксита. Ако Uber с нещо е привлекателен, то е точно това, че няма нищо общо с таксиметровите компании :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 16 rate down comment 6
bigmamascandal
преди 9 години
Tова е абсолютна лъжа. или не познавате бизнес модела им, или просто дезинформирате умишлено. И в двата случая е ужасно грозно...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 8 rate down comment 22
misanthrope
преди 9 години
И не само в неплащането на данъци е проблема. Тези шофьори ще работят по 12 -16 часа 6-7 дни в седмицата, за жълти стотинки което води до хищническа работа. Човек има право на легален труд, законен, с полагащата му се почивка и достойно заплащане. Може някой да си каже, никой не ги кара - така е, но дадеш ли на човек възможност да го прави, винаги се намират будали, за това има социални закони, за това би трябвало да има синдикати ( нашите са смех) които да пазят глупавите хора от самите тях и от собствената им алчност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 6 rate down comment 18
pinoccio
преди 9 години
Действията на тази т.н. платформа не се различава по нищо от дейността на торентите. И те работят на принципа на споделянето, и те не нарушават закона. Ако всичко, обаче, започне да действа по този начин, то баба ви ще види какво е доктор само в уикипедията. Няма данъци, няма регистрации, няма ДДС - има само едно високотехнологично приложение, което не се различава от наръчник на готвача. Голяма прозрачност - един крем брюле е цялата работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още