IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

София – Кулата е първият главен път с пълно зарядно покритие за електромобили у нас

Eldrive пусна в експоатация бързозарядна станция за електромобили в Сандански

11:30 | 23.06.17 г. 14
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Eldrive&nbsp;</em></p>

Снимка: Eldrive 

Пътят от София до Кулата е първият междуградски главен път с пълно зарядно покритие за електромобили в България, съобщават от „еМобилити интернешънъл“, която изгражда и управлява инфраструктура от зарядни станции за електромобили.

Компанията, която оперира под бранда Eldrive (Елдрайв), е пуснала в експоатация бързозарядна станция за електромобили в Сандански. Това е втората бързозарядна станция по маршрута след тази в Благоевград.

Транспортният коридор по най-натоварения маршрут към Гърция ще е подсигурен от общо 3 точки за зареждане. С пускането в експлоатация на тази станция трасето до южната ни съседка вече е подсигурено и дестинацията е реално постижима за всеки сериен електромобил.

Новата зарядна станция се намира на Главен път Е79 на паркинга на „Сеа Карс – Сандански“.

Бързозарядните станции в мрежата на Eldrive са произведени от ABB. Моделите позволяват бързо зареждане по двата различни, но утвърдени в автомобилната индустрия, стандарти – CHAdeMO (използван от азиатските производители) и CCS (използван от повечето европейски производители). Станциите са с мощност от 50 kW DC и позволяват зареждане на масовите модели електромобили за под половин час.

Плановете на Eldrive са до края на 2018 г. да бъдат подсигурени със зарядна инфраструктира за електромобили и останалите основни междуградски пътни артерии в страната.

Към момента точките за зареждане на електромобили в мрежата на Eldrive са 32, от които 8 са бързозарядни. Станциите се намират в София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград, Албена и Дамяница.

Компанията планира да изгради около 500 точки за зареждане в страната и региона с фокус върху бързозарядни локации.

На сайта на Eldrive има и интерактивна карта със зарядните станции, от която може да се провери и дали тя се използва в момента. Заплащането на зарядната услуга се извършва след онлайн регистрация в същия сайт, което може да бъде извършено и през мобилен телефон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 1
bbakardjiev
преди 6 години
Хайде да посмятаме наистина. Масовите модели електромобили са оборудвани с 28 квч батерии и дават среден разход на електроенергия от около 15 квч енергия на 100 км. ( Нисан Лийф, е-Голф, Рено Зои) при това с пуснати допълнителни консуматори (охлаждане или отопление). Хюндай Йоник дава среден разход на енергия от 12 квч на 100 км с батерия от 28 квч. Данните ви са абсолютно измислени и не почиват на реални факти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 0
vzhekoff
преди 6 години
Може да измине 594 км със 100 КВч само на тестовата установка. На реален път ще го измине точно никога. Наскоро имаше едно тестово пътуване с Рено-Зоя от Щутгарт до Хамбург. Отне им 12 часа и зареждаха 7 (седем!) пъти, отделно колата беше заредена през нощта. Това за някакви си 700 км.Това са истинските данни. По каталог Рено-Зоя трябва да "харчи" същите 17 КВч на 100 км. Така че истинските данни са на пътя, а не в рекламната брошурка :)Пътуването беше излъчено по немската телевизия ARD.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
actionmonster
преди 6 години
Нека да смятаме като си казал, ама нека да използваме истинските данни не измислени като теб. Tesla Model S 100D може да измине 594км при движение със скорост 100км/ч при 20 градуса външна температура, което прави 16.8 квч. енергия на 100км. Ако провериш и другите модели разхода, който дават е от порядъка на 12 квч на 100км. Същия въпросен автомобил Tesla Model S 100D при външна температура 40 градуса, скорост 100км/ч и пуснат климатик ще изминеш 548км.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
vzhekoff
преди 6 години
Хайде да посмятаме. 50Квт мощност за 1/2 час ще зареди 25 квч ел. енергия. С тези 25 квч. дори прехвалената Тесла по паспортни данни ще мине 100 км. теоретично. (Дават 100 квч батерия за 400 км. преход, приблизително). Реално с 25 КВч изминалото разстояние ще е между 50 и 70 км. Не искам да мисля, когато другия четвъртък жеката е 37 градуса и трябва да се пусне климатика, колко разстояние ще се измине. Ноооо това не е всичко. Нашият електрокар ще измине (да кажем) 70 км. за около 50 мин. при оптималната скорост от 90 кмч. После какво следва ... Правилно - ново зареждане (бързо !!!) за 30 минути :) Т.е. средната скорост е 70 км. за 80 мин., което прави умопомрачителните 52 км./час :) Освен да се изсмеем, друго не ни остава :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още