Германия отчита рекордно потребление на дизел през миналата година въпреки разгарянето на скандала с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen. През миналата година германците са наливали средно по 121 млн. литра дизелово гориво на ден, става ясно от данни на националната статистика на база на отчетените данъчни постъпления. Това съответства на ръст от 30 на сто спрямо продажбите от 1999 г.
По този начин дизеловото потребление е значително над ежедневната продажба на бензин, който през същия период намалява с 41% до дневно средно количество от 66 млн. литра.
Една от причините за засиленото търсене на дизелово гориво през този период и съответно – на дизелови автомобили, са данъчните облекчения за този вид транспорт. От 2007 г. насам данъкът за литър безоловен бензин е 65 цента, докато данъкът за литър дизел е само 47 цента, припомня Die Welt.
Заради станалия известен с името Дизелгейт скандал обаче в момента голяма част от потребителите избягват закупуването на дизелови автомобили. Само през юли броят на регистрациите на нови дизелови коли е намалял с почти 13 процента, докато има стабилен ръст на бензиновите коли. Много от клиентите са объркани заради обсъждането на забрани за шофиране на дизелови превозни средства, на които се пада сериозен дял от емисиите на вредни азотни оксиди, както и заради скандала с манипулираните стойности на допустимите вредни емисии при Volkswagen (VW) и други производители.
В момента VW се опитва да противодейства на тази тенденция с преходен бонус. Така всеки клиент, който купи нов дизелов автомобил от VW и дъщерните дружества от концерна Audi, Skoda и Porsche, ще получи премия в размер до 10 хил. евро.
Премията ще получат всички собственици на автомобили, които са готови да дадат за бракуване старите си дизелови коли със стандарт от Евро 1 до Евро 4 на който и да е производител, но след това трябва да купят кола на компания от концерна. Бонусът е валиден до края на годината и ще се увеличи при марките Audi и Volkswagen, ако клиентите изберат кола с природен газ, хибриден двигател или електрически автомобил.
BMW вече обяви подобна премия от 2 хил. евро.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 8 години Коментарът е изтрит заради наличието на обидни квалификации отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По важното е, че са отживелица. Не се съмнявайте, бъдещето е на теслите - това всеки го знае! отговор Сигнализирай за неуместен коментар