През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение. Това заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.
В понеделник стана ясно, че германският aвтoмoбилен пpoизвoдитeл няма да вземе скоро окончателно решение за местоположението на своя нов завод в Източна Европа, за който кандидат е и България. „Беше решено да се пристъпи към конкретни преговори за планирания нов заводи за множество марки в Европа с останалите потенциални кандидати“, става ясно от oфициaлнoто пресcъoбщeниe cлeд cpeщaтa нa нaдзopния и yпpaвитeлния cъвeт нa гepмaнcĸия ĸoнцepн. Така очевидно решение няма да бъде взето през май. Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, а Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро.
След решението си в полза на Залцгитер като място за първия си завод на батерии в Германия, Volkswagen вече обмисля и строежа на други фабрики. „Търсим и други места в Европа", заяви членът на Съвета по обществени поръчки Щефан Зомер във вторник пред журналисти в кулоарите на годишното Общо събрание на концерна в Берлин.
Също така и името на Емден се споменава като възможност за домакин на нов завод за батерии. Концернът се нуждаеше от общ капацитет за акумулаторни клетки с капацитет от 150 гигаватчаса за своите амбициозни планове за разширяване на електромобилността в Европа. Първоначално планираният капацитет на завода в Залцгитер е доста нисък – малко повече от десет гигаватчаса.
Зомер, който беше ръководител на поддоставчика ZF Friedrichshafen, преди да се присъедини към Volkswagen, заяви, че първоначално в новия завод ще бъдат заети около 700 служители. Броят им обаче можел да се удвои през следващите няколко години. В момента групата има 7000 служители в Долна Саксония, където основно се изграждат двигатели с вътрешно горене.
Дийс заяви днес, че заводът е част от усилията на компанията да електрифицира превозните си средства. Volkswagen се опитва да преодолее скандала с манипулираните емисии въглероден диоксид на дизеловите автомобили, който досега струва на компанията 30 милиарда евро.
„Залцгитер е място, в което вече сме наели около 200 служители в изследователската и развойната дейност, които се занимават именно с темата за батериите. Ето защо това бе естественото място за по-нататъшни инвестиции във фабрика за батерии", каза главният изпълнителен директор на групата Херберт Дийс във вторник.
Надзорният съвет реши в понеделник да стартира собствено производство на батерии и да освободи почти 1 млрд. евро за него. Тази сума е предназначена за Залцгитер, каза във вторник Зомер. Производството на акумулаторни батерии трябва да бъде 100% снабдено с електричество от възобновяеми енергийни източници. Тези условия са налични в Северна Германия, казва той.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите