Приоритетът на японския автомобилен концерн Nissan Motor Co. е да спести пари, като използва по-добре активите си, вместо да ги продава, заяви главният оперативен директор Ашвани Гупта, цитиран от Bloomberg.
Това е промяна в стратегията на производителя за последната половин година, през която Nissan се мъчи да намери купувач на своето дъщерно дружество Nissan Trading, което е с поставен ценови етикет от 1 млрд. долара. Вариант е да се проучат начините за използване на звеното Jatco за електрификация, заяви Гупта в интервю в сряда (8 парил) пред Bloomberg.
Печалбата на Nissan е достигнала десетилетно дъно, като концернът в същото време съкращава около 12 500 работни места, докато се опитва да се възстанови от проблемите, които разтърсиха ръководството покрай ареста на бившия ръководител Карлос Гон в края на 2018 г.
Глобалната автомобилна индустрия се сблъска с рязък спад на търсенето, докато заводите затварят врати, за да се предотврати разпространението на коронавируса.
„Това, което се случва днес, е предизвикателство, но не е нещо невъзможно“, посочи Гупта, като добави: "Преди да заговорим за продажбите на активи, ние бяхме фокусирани върху това как можем да капитализираме съществуващите активи."
Такива активи включват не само тези от Nissan, но и такива от Renault SA и Mitsubishi Motors Corp., партньорите на компанията в големия автомобилен алианс, подчерта Гупта.
Nissan се сблъсква със сериозни предизвикателства в страни, включително САЩ, които ефективно спряха икономиката си, за да забавят разпространението на коронавируса. Продажбите на ключовия пазар паднаха с 30% през март, съобщиха от Nissan миналата седмица. Концернът временно освобождава около 10 000 работници в заводи за авточасти и сглобяване на автомобили в щатите Мисисипи и Тенеси, като Гупта заяви, че те ще бъдат върнати на работа, след като нещата се успокоят.
„На първо място са хората, а на второ са парите“, изтъкна още Гупта.
Той заяви, че вирусът „е дал урок на всички нас“. Вместо да постигнат глобализация, производителите на автомобили ще се насочат към по-регионален фокус, добави той. Nissan, например, ще се върне в Индонезия, въпреки че прекратява операциите си там, според Гупта. Производителят на автомобили заяви миналия месец, че ще прекрати производството в завода в Джакарта, който беше разширен през 2014 г. с инвестиция от 33 млрд. йени (304 млн. долара), за да произвежда автомобили Datsun.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида заяви от своя страна, че е готов да намали още повече разходите.
Предстоящият план на концерна за обновяване на бизнеса ще бъде „изцяло базиран на приоритизиране и фокус“, подчерта Гупта. Според него ще има повече регионализация, повече регулации и изместване на потребителското търсене от продукти към продукти и услуги.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента