Глобалният доставчик на никел Индонезия планира да увеличи продажбите на електрически превозни средства чрез нов регламент, който ще намали данъчните облекчения за хибридни автомобили, пише Bloomberg.
Размерът на данък „лукс“ за електромобилите ще остане 0%, докато този за хибридните превозни средства ще се увеличи от 0 на 5%, според проект на регламент, представен от финансовото министерство на страната. Индонезия се стреми да стане международен хъб при производството на електромобили и батерии, възползвайки се от своите богати залежи на никел – ключов компонент за индустрията.
Пълните и меки хибриди ще бъдат обложени с данък от 6% до 12%, което представлява ръст спрямо предишния размер на ставката от 2% до 12%.
Въпросният регламент ще се прилага само върху превозни средства, произведени в Индонезия.
Това е поредната инициатива от страна на индонезийските власти, които се стремят да изпълнят своя амбициозен план да стимулират местното производство на електромобили и свързаните с тях компоненти.
След две години размерът на данъците върху хибридните превозни средства ще се повиши допълнително, след като бъдат реализирани инвестициите в сектора на електромобилите на стойност 5 трлн. рупии (347 млн. долара) или когато стартира търговското производство на въпросните превозни средства. След това данъкът върху плъгин хибридите ще се увеличи до 8%, а този върху останалите хибридни автомобили ще достигне 10-14%, става ясно от проекта.
Докато най-голямата икономика в Югоизточна Азия привлича вниманието на някои от най-големите производители на батерии в света, индонезийското правителство също така иска да подкрепи внедряването на електрическите превозни средства в зависимата от изкопаемите горива страна. През 2020 г. едва 120 електрически автомобила са били продадени в Индонезия, което представлява около една десета от общите продажби на хибридни автомобили, показват индустриални данни.
Индонезия, която е и една от най- потърпевшите страни от изменението на климата, се фокусира върху прехода към по-чиста енергия, инвестирайки в сектора с възобновяеми източници.
Транспортът представлява близо 30% от общите емисии на страната, като по-голяма част от тях се генерира от сухопътния транспорт. Индонезия се ангажира да намали националните емисиите с поне 29 на сто до 2030 г., съгласно целите от Парижкото споразумение за климата от 2015 г.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа