Американският доставчик на автомобилни седалки и електронни компоненти Lear понижи целогодишната си перспектива за продажбите от диапазона 20,35-21,15 млрд. долара до 19,7-20,5 млрд. долара, въпреки че отчете тримесечна нетна печалба от 175 млн. долара, съобщава Automotive News Europe.
Причината за понижените перспективи са проблемите с производството и предлагането, които вредят на бизнеса повече, отколкото ръководството на компанията първоначално е очаквало.
За второто тримесечие концернът отчита приходи от продажби в размер на 4,8 млрд. долара, което представлява годишен ръст от 95%.
Въпреки това приходите спадат значително от 5,4-те млрд. долара, отчетени през първото тримесечие на годината, поради спирането на производството при големите клиенти на компанията, като General Motors, заради недостига на чипове.
„Нашите клиенти преживяха значителни смущения в производството, което намали приходите на Lear през второто тримесечие с приблизително един милиард долара“, посочва вицепрезидентът и главен финансов директор на концерна Джейсън Кардю в конферентен разговор с инвеститорите.
Главеният изпълнителен директор Рей Скот приписа силните оперативни резултати на концерна на комбинацията от растящите продажби и покачващите се цени на суровините.
„За второ поредно тримесечие успешно се справихме с недостига при веригите на доставка и свързаните с това спирания на производството на клиентите“, изтъква Скот. „Въпреки че продължаващата нестабилност при доставките води до несигурност в краткосрочен план, аз оставам уверен, че Lear е в добра позиция да се възползва от възстановяването на индустрията, което очакваме през следващите няколко години“, добавя ръководителят на концерна.
Свободният паричен поток на Lear за второто тримесечие достига 120 млн. долара спрямо дефицита от 611 млн. долара през второто тримесечие на 2020 г. Компанията отчете 3,2 млрд. долара обща ликвидност, включително 1,75 млрд. долара, налични по револвираща кредитна линия.
Според Lear производствените турбуленции, проблемите с доставките и завишените разходи за суровини продължават да помрачават бизнеса и индустрията като цяло. Някои концерни се справят по-добре от други в тази ситуация – конкурентът Adient отчете загуба от 71 млн. долара за тримесечието.
Кардю посочва, че компанията очаква проблемите да я ощетят със 175 млн. долара за цялата година заради увеличените разходи за суровинни. Цените растат устойчиво през последните седем месеца, въпреки че анализаторите прогнозират, че скоро този тренд ще приключи.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат