Stellantis, четвъртият по големина автомобилен производител в света по продажби, се дистанцира от своите конкуренти, като възприема подход на „олекотяване на активите“ в Китай, който включва увеличаване на вноса за сметка на местното производство, съобщава Nikkei Asia Review.
Ръководителят на концерна Карлос Таварес подчерта промяната в подхода на Stellantis по отношение на най-големия автомобилен пазар в света в презентация пред анализатори и журналисти за дългосрочния стратегически план на групата.
„В Китай бившите PSA и FCA имаха проблеми“, изтъква главеният изпълнителен директор, добавяйки: „Сливането не промени факта, че трябва да се направи нещо, за да подобри бизнесът на двете групи в Китай. Така че ние се стремим да поправим това“.
По думите на Таварес в Китай Stellantis ще направи някои стратегически промени, за да стимулира продажбите при леките коли.
„Това, което имаме предвид, когато говорим за олекотяване на активите, е, че ще се освободим от излишния производствен капацитет“, подчертава Таварес.
Фокусът пада върху съвместното предприятие на Stellantis с държавната китайска компания GAC Group, което беше създадено през 2010 г.
Таварес посочи, че ако властите одобрят искането на Stellantis за повишаване на дела в компанията до 75%, производството ще бъде съсредоточено единствено в Чанша. Съгласно стратегията One Jeep, Stellantis ще контролира продажбите и маркетинга на автомобили с марка Jeep, независимо дали са вносни или местно производство.
„Стремим се да разполагаме с един завод, собственост на Stellantis, като част от нашия бизнес, което значително ще намали фиксираните разходи и ще ограничи излагането ни на всякакви геополитически рискове“, посочи Таварес, имайки предвид продължаващото напрежение между САЩ и Китай. „Не обременяваме бизнес модела с излишен капацитет, който не можем да използваме, защото нашите продажби и маркетингови способности не позволяват това да се случи“, добавя той.
Таварес обърна внимание и на марката луксозни коли Maserati, от която групата продаде 7357 вносни превозни средства в Китай през миналата година, което превръща страната във втория по големина пазар на марката след САЩ.
Китай официално вдигна ограниченията си за чуждестранни инвестиции в производството на леки автомобили на 1 януари. Това допринесе за ускорената инерция на чуждестранните производители, които се стремят да контролират изцяло своите местни операции.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони