IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Stellantis сменя стратегията за Китай – засилва вноса и ограничава производството

Концернът се освобождава от излишния капацитет, за да ограничи влиянието на евентуално геополитическо сътресение, свързано с Китай

16:49 | 02.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Stellantis, четвъртият по големина автомобилен производител в света по продажби, се дистанцира от своите конкуренти, като възприема подход на „олекотяване на активите“ в Китай, който включва увеличаване на вноса за сметка на местното производство, съобщава Nikkei Asia Review.

Ръководителят на концерна Карлос Таварес подчерта промяната в подхода на Stellantis по отношение на най-големия автомобилен пазар в света в презентация пред анализатори и журналисти за дългосрочния стратегически план на групата.

„В Китай бившите PSA и FCA имаха проблеми“, изтъква главеният изпълнителен директор, добавяйки: „Сливането не промени факта, че трябва да се направи нещо, за да подобри бизнесът на двете групи в Китай. Така че ние се стремим да поправим това“. 

По думите на Таварес в Китай Stellantis ще направи някои стратегически промени, за да стимулира продажбите при леките коли.

„Това, което имаме предвид, когато говорим за олекотяване на активите, е, че ще се освободим от излишния производствен капацитет“, подчертава Таварес.

Фокусът пада върху съвместното предприятие на Stellantis с държавната китайска компания GAC Group, което беше създадено през 2010 г.

Таварес посочи, че ако властите одобрят искането на Stellantis за повишаване на дела в компанията до 75%, производството ще бъде съсредоточено единствено в Чанша. Съгласно стратегията One Jeep, Stellantis ще контролира продажбите и маркетинга на автомобили с марка Jeep, независимо дали са вносни или местно производство.

„Стремим се да разполагаме с един завод, собственост на Stellantis, като част от нашия бизнес, което значително ще намали фиксираните разходи и ще ограничи излагането ни на всякакви геополитически рискове“, посочи Таварес, имайки предвид продължаващото напрежение между САЩ и Китай. „Не обременяваме бизнес модела с излишен капацитет, който не можем да използваме, защото нашите продажби и маркетингови способности не позволяват това да се случи“, добавя той.

Таварес обърна внимание и на марката луксозни коли Maserati, от която групата продаде 7357 вносни превозни средства в Китай през миналата година, което превръща страната във втория по големина пазар на марката след САЩ.

Китай официално вдигна ограниченията си за чуждестранни инвестиции в производството на леки автомобили на 1 януари. Това допринесе за ускорената инерция на чуждестранните производители, които се стремят да контролират изцяло своите местни операции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:19 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още