Близо 4000 са регистрираните в България електромобили на този етап. Оказва се, че на техния фон страната ни се справя добре с точките за зареждане - само тези в мрежата на Eldrive са малко над 400 в момента, което прави по около 10 електромобила на една точка. Това разкри в технологичния подкаст Update на Bloomberg TV Bulgaria Димо Колчев, директор "Бизнес развитие" на Eldrive.
„Цялата мрежа извън нашата е малко по-голяма, което е сравнително добър показател“, коментира още той.
По думите му Нидерландия е най-развитата държава в Европа от гледна точка на зарядна инфраструктура на база територия и станции на глава от населението. Там съотношението е три към едно, докато в Германия и Великобритания е между 3 и 5 към едно.
„Ние не сме толкова изостанали, колкото се твърди, просто пазарът тук е много малък“, допълва Колчев.
Както Eldrive, така и ABB наблюдават нарастващ интерес към електромобилите в България и съответно към инсталирането на зарядна инфраструктура, включително в хотели и търговски центрове.
Самият пазар се развива бързо от години. ABB навлиза на него с първата си зарядна станция още през 2010 г., а в момента предлага пето поколение такава инфраструктура.
„До момента имаме над 680 хил. зарядни станции, които са продадени и инсталирани в цял свят. Говоря за над 85 държави в света“, коментира Ангел Димитров, експерт "Бизнес развитие" в ABB, занимаващ се със зарядна инфраструктура за електромобили.
Зарядните станции обаче се развиват изключително бързо и това, което се е разбирало под хъб за бързи зарядни станции преди две години, вече не е приложимо, посочва Димо Колчев.
„Вече, за да се изпълняват критериите за такъв хъб, като минимум трябва да има 5 бързозарядни станции, които да могат да обслужват два автомобила едновременно с минимум 120 киловата мощност. Ние имаме няколко подобни, изградени съвместно с ABB, хъба в София“, коментира той. Същевременно Eldrive работи по няколко такива проекта, които ще покрият предимно най-натоварените пътища в страната – магистрала „Тракия“, магистрала „Струма“, както и входовете/изходите на големите областни градове.
„Един такъв проект е времеемък и свързан с много голяма първоначална инвестиция“, коментира Колчев.
На какви изисквания трябва да отговаря едно място, за да е подходящо за зарядна станция, колко сложна е процедурата по създаването ѝ и можем ли да превърнем големите жилищни квартали в подходящи места за зареждане на електромобили можете да чуете от записа.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа