IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изостава ли България в изграждането на зарядни станции за електромобили?

Създаването на хъбове за бързи зарядни станции е времеемък и сложен процес

12:22 | 25.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Изостава ли България в изграждането на зарядни станции за електромобили?

InvestorBG · Update подкаст епизод 37: Нова страница в градската мобилност

Близо 4000 са регистрираните в България електромобили на този етап. Оказва се, че на техния фон страната ни се справя добре с точките за зареждане - само тези в мрежата на Eldrive са малко над 400 в момента, което прави по около 10 електромобила на една точка. Това разкри в технологичния подкаст Update на Bloomberg TV Bulgaria Димо Колчев, директор "Бизнес развитие" на Eldrive.

„Цялата мрежа извън нашата е малко по-голяма, което е сравнително добър показател“, коментира още той.

По думите му Нидерландия е най-развитата държава в Европа от гледна точка на зарядна инфраструктура на база територия и станции на глава от населението. Там съотношението е три към едно, докато в Германия и Великобритания е между 3 и 5 към едно.

„Ние не сме толкова изостанали, колкото се твърди, просто пазарът тук е много малък“, допълва Колчев.

Както Eldrive, така и ABB наблюдават нарастващ интерес към електромобилите в България и съответно към инсталирането на зарядна инфраструктура, включително в хотели и търговски центрове.

Самият пазар се развива бързо от години. ABB навлиза на него с първата си зарядна станция още през 2010 г., а в момента предлага пето поколение такава инфраструктура.

„До момента имаме над 680 хил. зарядни станции, които са продадени и инсталирани в цял свят. Говоря за над 85 държави в света“, коментира Ангел Димитров, експерт "Бизнес развитие" в ABB, занимаващ се със зарядна инфраструктура за електромобили.

Зарядните станции обаче се развиват изключително бързо и това, което се е разбирало под хъб за бързи зарядни станции преди две години, вече не е приложимо, посочва Димо Колчев.

„Вече, за да се изпълняват критериите за такъв хъб, като минимум трябва да има 5 бързозарядни станции, които да могат да обслужват два автомобила едновременно с минимум 120 киловата мощност. Ние имаме няколко подобни, изградени съвместно с ABB, хъба в София“, коментира той. Същевременно Eldrive работи по няколко такива проекта, които ще покрият предимно най-натоварените пътища в страната – магистрала „Тракия“, магистрала „Струма“, както и входовете/изходите на големите областни градове.

„Един такъв проект е времеемък и свързан с много голяма първоначална инвестиция“, коментира Колчев.

На какви изисквания трябва да отговаря едно място, за да е подходящо за зарядна станция, колко сложна е процедурата по създаването ѝ и можем ли да превърнем големите жилищни квартали в подходящи места за зареждане на електромобили можете да чуете от записа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:10 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още