Китайският автоконцерн China FAW Group Co. обмисля да придобие значителен дял от компанията за споделено пътуване Didi Global Inc., която отказа преди няколко години Uber Technologies от доходоносния китайски пазар, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
FAW се е свързал с ръководството на Didi, изразявайки интерес да стане основен акционер в компанията. Автомобилният производител обещава да помогне на Didi с проблемите, с които се сблъсква фирмата по отношение на сигурността на данните. Това може да проправи пътя на Didi към листване на борсата в Хонконг.
Преговорите все още се намират на ранен етап и е възможно това да не доведе до търсената от FAW трансакция, добавят източниците.
Didi се превърна в символ на репресиите на Китай срещу технологичните компании, след като фирмата осъществи първично публично предлагане (IPO) в САЩ на стойност 4,4 млрд. долара въпреки възражения на Пекин. Впоследствие компанията изтри над 70 млрд. долара от пазарната си капитализация, след като Китай започна разследване срещу нея заради опасения относно киберсигурността.
FAW едва ли е единствената фирма, която се интересува от придобиване на дял в Didi. Shouqi Group – част от влиятелната Beijing Tourism Group, и други компании, базирани в Пекин, разглеждат опцията за закупуване на дял във фирмата за споделено пътуване, според информация на Bloomberg.
Производител на лимузината на Мао Дзедун
FAW е един от най-големите автомобилни конгломерати в Китай, производител на лимузина Hongqi (Червен флаг), която превозва в миналото председателя на Китайската комунистическа партия Мао Дзедун. Оттогава компанията се превръща в една от най-значимите индустриални имена в страната, подкрепени от държавата, партньор на чуждестранни концерни като Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG, с амбиции да разшири бизнеса си в електрическата мобилност и автономното шофиране.
Акционерите на Didi тази седмица одобриха план за отписване от Нюйоркската фондова борса, слагайки край на 11-месечно изпитание, което изтри около 70 млрд. долара от пазарната ѝ капитализация и превърна гиганта в споделеното пътуване в символ на китайския натиск върху технологичния сектор.
Гласуването на акционерите разчиства пътя на компанията да работи с китайските регулатори, които настояват за съществени промени на системите ѝ за данни. Това ще позволи на фирмата да започне да се подготвя за листване в Хонконг – най-добрата развръзка, на която инвеститорите казаха, че могат да се надяват.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц