Германският производител на авточасти ZF се готви да навлезе на японския пазар на търговски превозни средства през 2026 г., фокусирайки се върху малки електрически камиони и ванове, които ще предлага на местни компании, съобщава Nikkei Asia Review.
ZF, третият по големина производител на авточасти в света по приходи, планира да достигне поръчки в размер на 10 000 електромобила годишно до 2030 г. Компанията възнамерява да развие цяла верига на доставки в Япония, варираща от дизайна до производството.
Този ход вероятно отразява пренасочването на все повече компании към електромобилния пазар в Япония, където местните автомобилни компании изостават в глобалния стремеж към електрификация.
Проектът ще се ръководи от японското звено на ZF и ще започне с производство на малки камиони и ванове с товароносимост от 1 до 2 тона. Такива превозни средства често се използват като камиони за доставка в Япония.
ZF ще разработва шаситата на превозните средства и ще ги проектира според изискванията на всеки клиент. Концернът ще осигури други ключови компоненти, като батерии и двигатели, и ще се довери на японските компании за окончателното сглобяване.
Моделите на компанията ще предлагат пробег от 400 км с едно зареждане на батерията, като прототипният модел ще започне да се разработва през 2023 г.
ZF очаква да си осигури поръчки за няколко хиляди броя годишно, когато стартира търговското производство, като целта е да достигне 10 000 броя годишно до 2030 г.
Очаква се цената за превозно средство да бъде около 10 млн. йени (77 000 долара) или по-малко, което е около два пъти повече спрямо цената на конвенционален търговски автомобил в момента.
Германската група планира да намали цената наполовина до около 5 млн. йени чрез ограничаване на разходите за доставка.
В момента ZF доставя автомобилни компоненти - като трансмисии, двигатели и спирачни системи - на Volkswagen и Mercedes-Benz, наред с други автомобилни концерни. Компанията отчита приходи от продажби в размер на 38,3 млрд. евро през 2021 г., което го прави третият по големина производител на автомобилни части след Bosch и Denso.
Автомобилостроенето засега остава извън бизнес експертизата на ZF, но компанията е преценила, че вече разполага с технологията и компонентите, необходими за търговското производството на електромобили.
Този бизнес може също да помогне за увеличаване на продажбите на нейните авточасти.
Ако проектът, свързан с Япония, се развие по план, компанията ще обмисли търговско производство и в Европа.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад