Stellantis NV може да преустанови работата на още монтажни заводи, докато се сблъсква с ускорената инфлация в допълнение към разходите за електрифициране на продуктовата си гама, предупреди главният изпълнителен директор на автомобилния концерн Карлос Таварес, цитиран от Bloomberg.
„Ако не оптимизираме нашата структура на разходите, не можем да поемем допълнителните разходи за електрификация“, което рискува да доведе до повишени цени на автомобилите и свиващ се пазар, изтъква Таварес пред журналисти в кулоарите на технологичното изложение CES в Лас Вегас. „Ако пазарът се свие, няма да имаме нужда от толкова много фабрики. Ще трябва да се вземат някои непопулярни решения”, допълва той.
Базираният в Нидерландия концерн заяви миналия месец, че ще спре дейността на фабриката за производство на марката Jeep в Белвидеър, Илинойс, считано от 28 февруари, което ще доведе до съкращения на неопределен брой работници. Все пак, ако търсенето на автомобили се възстанови, Stellantis може да „адаптира“ решението си за този завод, изтъква Таварес.
Автопроизводителите вече усещат натиска на спираловидната инфлация, която възпира някои купувачи, макар че недостигът на полупроводници, който преследваше индустрията по време и малко след пандемията от коронавирус, започна да отшумява. Volkswagen AG предупреди, че 2023 г. вероятно ще бъде „още по-предизвикателна“ от 2022 г., тъй като инфлацията и влошаващите се икономически перспективи свиват търсенето.
Средата на по-високи лихвени проценти, ускорена инфлация и други икономически пречки също започна да оказва влияние върху производителите на автомобили извън Европа. По-рано тази седмица Tesla Inc. съобщи за нов спад в търсенето, въпреки че компанията предлага огромни стимули на най-големите си пазари, като главният изпълнителен директор на китайския производител на електрически автомобили Nio Inc. също предупреди за предизвикателно първо полугодие.
Stellantis няма друг избор, освен да продължи да намалява своите фиксирани, променливи и дистрибуторски разходи, за да остане конкурентоспособна и да направи електромобилите по-достъпни за средната класа, посочва Таварес в четвъртък.
„Това невинаги ни прави много популярни, но това е правилното решение“, изтъква той, добавяйки: „Ако запазите за значителен период от време капацитет, който не използвате, вие ще изпаднете в трудно положение. Трябва непрекъснато да адаптирате капацитета си към вашите нужди“.
Таварес също все още обмисля дали да спре напълно производството на автомобили в Китай, най-големия автомобилен пазар в света.
Stellantis продължава преговорите с китайския си партньор за изграждането на автомобилите от марките Peugeot и Citroën, тъй като оставането в Китай „с голямо присъствие на активи би представлявало голям риск“, ако геополитическото напрежение със Запада ескалира.
„Разговорите са трудни“, признава Таварес.
Stellantis в крайна сметка може да приложи стратегия за „ограничаване на активите“ за тези марки в Китай, добави той. По-рано тази година Таварес използва същата фраза, за да опише решението на компанията да се оттегли от единствения завод за Jeep в най-голямата икономика в Азия.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 2 години Май западните фирми ще почнат да се изнасят от Китай. Страх лозе пази. Нали точно западните държави започнаха конфискация и национализация на чужди активи миналата година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А иначе криза няма. Или поне за тролльовете тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар