Превозните средства с частично или пълно електрическо задвижване продължават да печелят пазарен дял в Китай, като през март те достигат 34% от общите продажби на нови коли в най-големия пазар за леки автомобили в света, пише Clean Technica, изтъквайки, че азиатската страна представлява над половината от глобалните продажби на такива коли през март.
На годишна база регистрациите на електрически коли в Китай растат с 23%, като от началото на годината обемите възлизат 1,3 млн. електромобила.
Делът на изцяло електрическите автомобили през март достига 24%, като за първите три месеца той е малко по-нисък – 23% от общо 33% за колите с електрическо задвижване.
Clean Technica очаква делът на електромобилите в Китай да достигне около 40% до края на второто тримесечие.
По отношение на моделите лидер е Tesla Model Y с 54 937 продажби, следван от BYD Qin Plus с 40 215 регистрации и BYD Song с 40 114 регистрации. Топ 5 се допълва от други два модела на BYD – Yuan Plus и Dolphin, чиито продажби достигат съответно 27 907 броя и 27 687 броя.
Другият популярен модел на Tesla, Модел S, попада в Топ 10 на последната позиция.
Най-продаваните електрически модели в Китай през март. Източник: Clean Technica
При представянето на чуждестранните марки Tesla е лидер със своите два електромобила, следван на третото място от Volvo XC40 с 8957 продажби, Volkswagen ID.3 с 8583 продажби и MG 4 със 7759 продажби.
За първото тримесечие на годината лидер по продажби е BYD Song със 142 379 броя, като трябва да се има предвид, че тук влизат регистрациите и на двата вида задвижване – изцяло електрически и плъгин хибридно. Втори е Tesla Model Y с 94 647 продажби, следван отново от BYD със своя Qin Plus, който има 79 239 регистрации.
Пазарен лидер е марката BYD с 36,4%, следван от Tesla с 10 на сто, SGMW с 5,9% и GAC Aion с 5,9%.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години До: aldy ... факт , коли не могат да правят ... огромна част от антиваксърете-газовици не притежавате коли и само дърдорите пред блоковете на пейките ... силно ти препоръчвам да загледаш великите китайски коли на по няколко години във веждите на калниците и праговете ... бият опелите и рендетата по скорост на ръждата , а за луфтовете по задните и предните капаци нема да говорим ... същото е и под капака м/у другото ... мнооого ориз има да ядат още ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Твоята е жалка. Теслата за тия пари е строга спартанска колесница спрямо за същите пари китайската! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Китайците предлагат само стари, счупени и ръждясали бракми на безобразни цени. И никой не ги кОпува. Има да се учат още 100 години как се прави кола, която изобщо може да се кара. Жалка работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години хех ... нема ли некоя чебурашка да се опне на баламатума и да подквuква , видиш ли те в Поднебесната кинкалерия така , пък ние тука онака ... :))) ... чайниците и купуват/продават електрички и ВЕИ-та инсталират и имам съмнения , че са доста по-напред по темата от индустриалната сила България ... ама риването ни е национална дисциплина ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар