Volkswagen AG може да намали работата в малък завод в Източна Германия като част от стремежа на германската автомобилна група да свие разходите и да увеличи печалбата на своята едноименна марка, фокусирана върху масовия пазар, пише Bloomberg.
Прекратяването на производството в съоръжението Gläserne Manufaktur в Дрезден е една от няколкото разглеждани опции, въпреки че все още не е взето окончателно решение, споделят източници, запознати с плановете.
Заводът, в който работят приблизително 300 работници на пълен работен ден, произвеждащи електрически коли ID.3, първоначално е създаден като демонстрационен обект под ръководството на покойния бивш главен изпълнителен директор на VW Фердинанд Пиех.
Групата планира да спре производството в завода, съобщи по-рано Automobilwoche. Работниците в Дрезден може да бъдат преместени на други позиции или места като част от по-широкото обновяване, добавят източниците.
Говорител на VW отказа да коментира темата.
Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме се стреми да повиши възвръщаемостта на марката до 6,5%, както и да увеличи печалбата с 10 млрд. евро до 2026 г.
Производителят на Golf, Polo и електромобилите от семейство ID се конкурира с по-печеливши автомобилни производители като Stellantis NV в прехода към електрически автомобили. В Европа, основния пазар на VW, потребителите усещат напрежението от по-високите разходи за живот на фона на скока при лихвените проценти.
Монтажният завод в Дрезден започва работа през 2002 г. като демонстрационен обект, позволяващ на клиентите да видят окончателната конструкция на модели от висок клас. Мястото не предлага производство на каросерии, няма бояджийски цех или пресова фабрика.
Годишните оперативни разходи на съоръжението варират между 60 и 70 млн. евро, а прекратяването на производството на автомобили в Gläserne Manufaktur ще спести около 20 млн. евро годишно, изтъкват източниците.
Миналата седмица VW съобщи, че съкращава работниците на временни договори в завода си в Цвикау, основната фабрика на компанията за електрически превозни средства в Германия, след като постепенното спиране на субсидията в страната доведе до спад на търсенето на електромобили. Съдбата на около 2000 допълнителни временни служители в съоръжението остава несигурна.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате