Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. обмисля да търси бизнес партньорство с Honda Motor за намаляване на производствените разходи при ключови компоненти за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Потенциалното партньорство с конкурента Honda може да помогне на Nissan да постигне икономии от мащаба при производството на електромобили, което е от решаващо значение за японските автомобилни производители, тъй като те са изправени пред тежка конкуренция в лицето на китайската BYD и Tesla.
Според източниците, пожелали анонимност, Nissan и Honda все още не са започнали официално дискусии, като обхватът на партньорството не е определен.
Говорители на двете компании са отказали коментар по темата.
Очаква се ръководствата на Nissan и Honda да проведат съвместна конференция в Токио по-късно в петък.
Базираният в Йокохама Nissan обмисля да си партнира с Honda за ключови електромобилни части, както и за популярните в Япония kei автомобили.
Партньорството може да обхване задгранични бизнеси, но това ще засегне съществуващото сътрудничество на Honda с General Motors, изтъкват източниците.
Стремежът на Nissan към партньорство беше обявен за първи път от TV Tokyo. Вестник Nikkei съобщи, че мерките могат да включват въвеждането на общ задвижващ механизъм, съвместни доставки и разработване на обща платформа.
Източник от Honda казва, че потенциалното партньорство с Nissan е една от многото възможности, които компанията обмисля, но има много програми, които трябва да бъдат подредени, за да се продължи с ново обвързване.
Honda се стреми да увеличи деля на електрическите превозни средства и автомобили с горивни клетки от общите си продажби до 100% през 2040 г.
Nissan вече си сътрудничи с Renault при електромобилите, главно в Европа. Следващият електрически Nissan Micra ще споделя същата архитектура като новото Renault Five и ще се произвежда в завода, където се изгражда френския модел в Северна Франция.
Nissan също така се е ангажирал да инвестира до 600 млн. евро в новото подразделение на Renault за електрически превозни средства Ampere.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 1 година "Nissan търси партньорство с Honda за намаляване на производствените разходи" Аха. Доколкото БАЛАНСЪТ е важен, при ограничения в продажбите (оттам - печалбата), чичовците рака решили: Ще произвеждаме глупави поначало неща но, ще се каръщтисваме тъй, щото да НЕ отговаряме за губещата част. Въпросът е, кога ще се скара за същата тази печалба, ако продължат с глупавите батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар