Историческата фабрика на BMW в Мюнхен ще произвежда само електромобили от 2027 г., докато германската компания напредва по отношение на целите си за електрическата мобилност, съобщава Euronews.
Производителят на луксозни превозни средства инвестира 650 млн. евро, като вече е стартирал строителството на нова производствена линия и цех за каросерии. Пространството в завода беше освободено, когато BMW преустанови изграждането на двигатели с вътрешно горене през 2023 г.
„Мюнхен е туптящото сърце на BMW“, изтъква директорът на завода в Мюнхен Петер Вебер. „Радваме се, че насочваме завода в Мюнхен към изцяло електрическо бъдеще, започвайки със седана Neue Klasse“.
Философията Neue Klasse на BMW даде тласък на основната му автомобилна гама през 60-те години на миналия век и сега се преоткрива за електрическата епоха с пускането на шест нови модела за две години, започвайки със SUV, който ще се произвежда в Унгария в завода на BMW в Дебрецен.
Производството на Neue Klasse ще се извършва и в Китай и Мексико, докато Унгария ще произвежда високоволтови батерии, които са в основата на нова бързо зареждаща се 800v архитектура. Тази инвестиция доказва, че BMW все още има стабилно доверие във водещия си баварски дом, въпреки че членът на борда на директорите на BMW Милан Неделкович потвърди, че новата производствена линия в завода в Мюнхен ще остане гъвкава към енергийни решения извън електрическите модели.
„Водородът остава важна алтернатива“, посочва той. „Имаме флотилия от водородни автомобили, които се тестват, и работим интензивно върху по-нататъшното подобряване на технологията. Трябва да се обмислят алтернативи; ето защо поддържаме нашите съоръжения гъвкави към водорода и към други технологии“, добавя Неделкович.
Електрическият седан Neue Klasse. Снимка: Bloomberg L.P.
Следващата глава от плана Catalysing Plant Munich е повишената дигитализация и използването на изкуствен интелект (AI) на принципа iFactory в съоръжението на BMW. Вебер казва, че AI вече се използва в Мюнхен – в подкрепа на работниците, а не като техен заместител.
„Много служители ще работят по 500 автомобила в рамките на смяната си“, изтъква той. „За да сме сигурни, че го правят качествено, от основно значение е всеки работник да знае своята процедура наизуст. Методите на обучение са най-решаващият фактор за постигане на качество. Дигитализацията е голям лост за това нашите хора да изпълняват работата си по най-сигурния начин. Например, обучаващите се сега се учат да заваряват с помощта на добавена реалност, научавайки за техниката и скоростта на процеса, преди да докоснат метала“.
Според Вебер служителите искат това.
„Те познават най-важните производствени процеси и търсят нашата подкрепа. Ако дадем на нашите роботи AI, те придобиват друго усещане. Това позволява на нашите транспортни роботи да се движат по-безопасно. Основното ни убеждение е, че цифровизацията, включваща AI, е фокусирана върху подкрепата на нашите хора и нашите процеси“, заключва Вебер.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”