IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BMW влага 650 млн. долара в подкрепена от AI модернизация на своя завод в Мюнхен

Съоръжението ще произвежда само електромобили от 2027 г.

12:45 | 13.05.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Историческата фабрика на BMW в Мюнхен ще произвежда само електромобили от 2027 г., докато германската компания напредва по отношение на целите си за електрическата мобилност, съобщава Euronews.

Производителят на луксозни превозни средства инвестира 650 млн. евро, като вече е стартирал строителството на нова производствена линия и цех за каросерии. Пространството в завода беше освободено, когато BMW преустанови изграждането на двигатели с вътрешно горене през 2023 г.

„Мюнхен е туптящото сърце на BMW“, изтъква директорът на завода в Мюнхен Петер Вебер. „Радваме се, че насочваме завода в Мюнхен към изцяло електрическо бъдеще, започвайки със седана Neue Klasse“.

Философията Neue Klasse на BMW даде тласък на основната му автомобилна гама през 60-те години на миналия век и сега се преоткрива за електрическата епоха с пускането на шест нови модела за две години, започвайки със SUV, който ще се произвежда в Унгария в завода на BMW в Дебрецен.

Производството на Neue Klasse ще се извършва и в Китай и Мексико, докато Унгария ще произвежда високоволтови батерии, които са в основата на нова бързо зареждаща се 800v архитектура. Тази инвестиция доказва, че BMW все още има стабилно доверие във водещия си баварски дом, въпреки че членът на борда на директорите на BMW Милан Неделкович потвърди, че новата производствена линия в завода в Мюнхен ще остане гъвкава към енергийни решения извън електрическите модели.

„Водородът остава важна алтернатива“, посочва той. „Имаме флотилия от водородни автомобили, които се тестват, и работим интензивно върху по-нататъшното подобряване на технологията. Трябва да се обмислят алтернативи; ето защо поддържаме нашите съоръжения гъвкави към водорода и към други технологии“, добавя Неделкович.

Електрическият седан Neue Klasse. Снимка: Bloomberg L.P. Електрическият седан Neue Klasse. Снимка: Bloomberg L.P.

Следващата глава от плана Catalysing Plant Munich е повишената дигитализация и използването на изкуствен интелект (AI) на принципа iFactory в съоръжението на BMW. Вебер казва, че AI вече се използва в Мюнхен – в подкрепа на работниците, а не като техен заместител.

„Много служители ще работят по 500 автомобила в рамките на смяната си“, изтъква той. „За да сме сигурни, че го правят качествено, от основно значение е всеки работник да знае своята процедура наизуст. Методите на обучение са най-решаващият фактор за постигане на качество. Дигитализацията е голям лост за това нашите хора да изпълняват работата си по най-сигурния начин. Например, обучаващите се сега се учат да заваряват с помощта на добавена реалност, научавайки за техниката и скоростта на процеса, преди да докоснат метала“.

Според Вебер служителите искат това.

„Те познават най-важните производствени процеси и търсят нашата подкрепа. Ако дадем на нашите роботи AI, те придобиват друго усещане. Това позволява на нашите транспортни роботи да се движат по-безопасно. Основното ни убеждение е, че цифровизацията, включваща AI, е фокусирана върху подкрепата на нашите хора и нашите процеси“, заключва Вебер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:45 | 13.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още