Porsche SE, основният акционер в германския автомобилен производител Volkswagen, финансово е в състояние да обмисли по-нататъшни инвестиции за диверсифициране на портфолиото си, обяви неговият финансов директор, докато представяше отчета за първото полугодие във вторник (13 август).
„Нашите финансови ресурси ни дават значителна гъвкавост за потенциални инвестиции“, изтъква Йоханес Латвайн, член на борда на Porsche SE. „По този начин следваме активен подход за развитие на портфейла. Текущата среда на фондовия пазар и произтичащият от това цялостен спад в оценките на компаниите създават привлекателни възможности“, добавя той, цитиран от Ройтерс.
Групата, чието текущо портфолио включва главно нелистнати компании, обяви, че е част от инвеститорска група, която придобива 35% дял във Flix SE, собственик на автобусните превозвачи Greyhound и FlixBus.
Porsche SE също наскоро закупи дял в канадската компания за изкуствен интелект Waabi Innovation Inc.
През първите шест месеца на годината холдингът отчете печалба след данъчно облагане от 2,1 млрд. евро спрямо 2,3 млрд. евро година по-рано. За цялата година групата очаква печалба преди данъци от 3,5-5,5 млрд. евро.
Porsche SE отчете намаление на нетния дълг от 5,7 млрд. евро от края на миналата година до 5 млрд. евро към 30 юни, което попада в долната граница на диапазона на насоките за тази година.
Групата е контролирана от семействата Порше и Пиех, които от своя страна чрез нея управляват и Volkswagen, съсредоточавайки в себе си голяма част правата на глас в базирания във Волфсбург автомобилен производител.
Миналата година Волфганг Порше, внукът на Фердинанд Порше, който основава производителя на спортни автомобили Porsche AG, призова най-големия производител на автомобили в Европа да ограничи допълнително разходите и да стане по-ефективен.
Ниската оценка на Volkswagen, която някои инвеститори свързват с проблемите в корпоративното управление, дължащи се на сложната структурата на собственост на групата, е дългогодишен проблем, който дори забележителното листване на марката Porsche през 2022 г. не успя да разреши.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 1 година твърде много *** има в системата , затова не им се получават иновациите , които да ги теглят напред ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар